طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی خوشمزه خانگی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی

سیب زمینی سوخاری رژیمی , طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی , دستور پخت سیب زمینی سوخاری رژیمی

سیب زمینی سوخاری رژیمی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
آرد سوخاری⅓ لیوان
پودر پنیر پارمزان¼ لیوان
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سوخاری رژیمی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس درون فر قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را می شوییم، سپس پوست شان را می گیریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه آرد سوخاری را داخل یک کیسه پلاستیکی می ریزیم.

مرحله سوم

حالا فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک به کیسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه سیب زمینی های خرد شده را به کیسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد را جذب کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را خارج می کنیم، سپس سیب زمینی ها را درون سینی فر می چینیم و درون فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا یک سمت شان بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و سیب زمینی ها را بر می گردانیم، سپس مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. البته زمان پخت سیب زمینی ها تقریبی است.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر سیب زمینی ها نازک تر باشند، زمان کمتری برای پخت نیاز دارند. در نهایت سیب زمینی ها را از درون سینی فر جمع کرده و در ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 20 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.