طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر

سیب زمینی تنوری بدون فر , طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر , سیب زمینی کبابی در قابلمه

سیب زمینی تنوری یکی از انواع پیش غذاهای سالم بین المللی است که با این دستور آنرا با استفاده از قابلمه درست می کنیم ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری قابلمه ای ابتدا تعدادی سنگ متوسط مثل سنگ نانوایی سنگکی را به خوبی می شوییم و در کف قابلمه می چینیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی آنها به طور کامل از بین برود. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شده و خشک شوند.

مرحله سوم

در همین حین روغن را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانیم از ادویه های مورد پسند خود به همراه انواع سبزیجات معطر خشک شده نیز استفاده کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس ترکیب روغن و ادویه ها را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی ها با مواد طعم دهنده پوشش داده شوند.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را روی سنگ های درون قابلمه می چینیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه هر چند دقیقه یک بار سیب زمینی ها را بررسی می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سیب زمینی ها به صورت یکدست کباب و طلایی رنگ شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت سیب زمینی تنوری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.