طرز تهیه محمره خوشمزه و مخصوص به روش سنتی سوریه

طرز تهیه محمره

محمره , طرز تهیه محمره , دستور پخت محمره , غذای سوریه ای

محمره یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه کشور سوریه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محمره در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل دلمه ای قرمز۳ عدد
مغز نان باگت½ پیمانه
سیر۱ حبه
سس انار۲ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده۵۰ گرم
زیره¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد کوچک
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه محمره

مرحله اول

برای تهیه محمره خوشمزه به روش سوریه ای ابتدا فلفل های دلمه ای را به سیخ می کشیم و به صورت مستقیم روی حرارت شعله گاز یا منقل ذغال قرار می دهیم تا به طور کامل کباب شده و نرم شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه فلفل دلمه ای ها کاملا کباب شدند و پوست شان سیاه شد، آنها را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه فلفل دلمه ای های کباب شده را درون یک کاسه قرار داده و روی کاسه را با پلاستیک می پوشانیم.

مرحله سوم

این کار باعث می شود که بعد از خنک شدن فلفل دلمه ای ها، به راحتی پوست شان را جدا کنیم. در ادامه پس از اینکه فلفل دلمه ای ها خنک شدند، پوست و تخمه هایشان را به طور کامل خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل دلمه ای را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس مغز نان باگت را به همراه سس انار (آموزش درست کردن سس انار)، زیره، سیر، فلفل قرمز و روغن زیتون به میکسر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چند پالس می زنیم تا مواد به صورت کامل یکدست و شبیه پوره شوند. در ادامه نمک را به همراه مغز گردوی خرد شده اضافه کرده و فقط یک یا دو پالس دیگر می زنیم تا گردو کاملا پودر نشود و زیر دندان حس شود.

مرحله ششم

در این مرحله محمره آماده شده را از میکسر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه مقداری سبزی معطر مثل جعفری یا گشنیز خرد کرده و روی غذا می ریزیم، سپس آنرا به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شامی رودباری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه شامی رودباری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه شامی رودباری شامی رودباری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر رودبار می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه متبل غذای خوشمزه و مخصوص لبنانی با بادمجان

طرز تهیه متبل غذای خوشمزه و مخصوص لبنانی با بادمجان

طرز تهیه متبل متبل یکی از پیش‌غذاهای عربی و معروف لبنانی است که طعمی عالی دارد و بسیار ساده و سریع تهیه می‌شود و خاصیت زیادی دارد. متبل برای مهمانی‌ها مناسب است …

طرز تهیه جگر کبابی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه جگر کبابی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه جگر کبابی جگر کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.