طرز تهیه کلوچه مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کلوچه مرغ

کلوچه مرغ پنیری , طرز تهیه کلوچه مرغ , دستور پخت کلوچه مرغ

کلوچه مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شوید تازه۱ دسته کوچک
آرد⅓ پیمانه
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
پنیر پیتزا۱ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و آویشنهر کدام ½ قاشق چایخوری
روغن و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه مرغ

مرحله اول

برای تهیه کلوچه مرغ خوشمزه ابتدا فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سس مایونز را به همراه آرد، پنیر پیتزا، نمک و مقداری پاپریکا، آویشن و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس شوید و سیر را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مجددا مواد را ترکیب می کنیم تا بافتی منسجم و یکدست داشته باشند.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کلوچه استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس  یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم. در ادامه با قاشق از مایه کلوچه بر می داریم و درون روغن می اندازیم، سپس با پشت قاشق روی مایه کلوچه رااضافه می کنیم. در ادامه اطراف آنرا جمع می کنیم تا گرد شود.

مرحله پنجم

به همین صورت تمام مایه کلوچه را درون روغن می ریزیم و سرخ می کنیم. حالا صبر می کنیم تا یک سمت کلوچه به طور کامل طلایی شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کلوچه ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان کلوچه ها را درون یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 17 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.