طرز تهیه زیتون سوخاری خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه زیتون سوخاری

زیتون سوخاری , طرز تهیه زیتون سوخاری , دستور پخت زیتون سوخاری رژیمی

زیتون سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه بین المللی است که می توانیم از آن به عنوان دورچین نیز استفاده کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون سوخاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم زیتون سوخاری
زیتون سبز۱۸۰ گرم
آرد½ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
پورد سوخاری پانکو½ فنجان
آرد سوخاری½ فنجان
پنیر پارمزان رنده شده¼ فنجان
روغن گیاهیبه مقدار کافی
پنیر آبی½ فنجان
مواد لازم دیپ سیر
سیر۲ حبه
نمک۱ قاشق چایخوری
ماست یونانی یا سس مایونز½ فنجان
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه زیتون سوخاری

مرحله اول

برای تهیه زیتون سوخاری خوشمزه و مخصوص ابتدا باید هسته های زیتون ها را خارج کنیم، سپس آنها را به خوبی بشوییم و با دستمال به طور کامل خشک کنیم. به صورتی که زیتون ها هیچ گونه رطوبتی نداشته باشند.

مرحله دوم

در این مرحله پنیر آبی یا هر نوع پنیری که تمایل داریم را به صورت تکه های ریز خرد می کنیم و درون هر زیتون یک تکه پنیر قرار می دهیم. در ادامه آرد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد سوخاری، پودر پانکو و پنیر پارمزان را با هم درون کاسه ای دیگر می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم ها را نیز درون کاسه ای جداگانه می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه روغن را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله زیتون ها را ابتدا درون آرد ساده می غلطانیم، سپس درون تخم مرغ می اندازیم و تمام سطح زیتون ها را با تخم مرغ پوشش می دهیم. در پایان آنها را درون ترکیب پودر سوخاری می اندازیم تا کاملا به پودر سوخاری آغشته شوند.

مرحله پنجم

در ادامه زیتون ها را به مدت ۴۵ ثانیه تا یک دقیقه درون روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شوند. باید زیتون ها را به آرامی درون روغن بچرخانیم تا تمام قسمت هایشان به صورت یکدست سرخ شود. در ادامه زیتون ها را از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زیتون ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. برای تهیه دیپ سیر ابتدا سیرها را له می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک به سیرها اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ماست یونانی یا سس مایونز را به همراه روغن زیتون و آب لیمو ترش اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه دیپ سیر آماده شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دیپ به خوبی خنک شده و جا بیفتد. در پایان زیتون های سرخ شده را به همراه دیپ سیر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 25 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.