طرز تهیه گوزلمه سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه گوزلمه سبزیجات

گوزلمه سبزیجات , طرز تهیه گوزلمه سبزیجات , دستور پخت گوزلمه سبزیجات

گوزلمه سبزیجات یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یک نوع نان شکم پر است و می توانیم برای تهیه آن از مواد دلخواه استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوزلمه سبزیجات در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر گوزلمه
آرد۱ کیلوگرم
آب۳ تا ۳٫۵ لیوان
نمکدو سوم قاشق غذاخوری
مواد میانی گوزلمه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
بادمجان۱ عدد متوسط
فلفل چیلی۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
روغن مایع¼ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری
نمک½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه گوزلمه سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه گوزلمه سبزیجات خوشمزه ابتدا آرد را الک می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه آب و نمک را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط کرده و چند دقیقه خمیر را ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در محیط آشپزخانه استراحت می دهیم. در همین حین بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی ریز یا حبه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا بادمجان های خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول آب نمک قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود. در ادامه فلفل چیلی، فلفل سبز، پیاز و گوجه فرنگی را به صورت نگیتی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

جعفری را هم به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده متوسط رنده می کنیم و به دیگر مواد درون کاسه اضافه می کنیم. حالا بادمجان را آبکش کرده و آنها را نیز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها و روغن به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه خمیر استراحت کرد، آنرا به چونه هایی به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم.

مرحله ششم

حالا چونه ها را به صورت گرد با وردنه باز می کنیم، یک سمت خمیر مقداری از مواد میریزیم، سپس لبه های خمیر را روی هم قرار داده و با چنگال یا دست فشار می دهیم تا خمیر به خوبی به هم بچسبد و هنگام پخت باز شوند.

مرحله هفتم

حالا ساج یا یک تابه نچسب را روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود، سپس خمیر ها را روی آن قرار می دهیم تا بپزند، زمانی که یک سمت خمیر به خوبی پخت آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 23 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.