طرز تهیه دمی قورمه سبزی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه دمی قورمه سبزی

دمی قورمه سبزی , طرز تهیه دمی قورمه سبزی , دستور پخت دمی قورمه سبزی

دمی قورمه سبزی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیب برنج آبکش و قورمه سبزی باقیمانده از وعده های قبل می توانید درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی قورمه سبزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
قورمه سبزی۴ پرس
گرد لیمو عمانی۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه دمی قورمه سبزی

مرحله اول

برای تهیه دمی خوشمزه با قورمه سبزی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت درون آب ولرم و نمک می خیسانیم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق  روغن مایع و ۱ قاشق نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه برنج خیس خورد را به آب جوش اضافه می کنیم و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود.

مرحله سوم

نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که باید برنج پلوهای قاطی مثل همین غذا را کمی زنده تر آبکشی کنیم. در ادامه برنج را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. نکته دیگر این است که قورمه سبزی باید کاملا بدون آب باشد.

مرحله چهارم

در صورتی که قورمه سبز آب دار است، باید آنرا درون یک قابلمه بریزیم و روی حرارت قرار دهیم تا آب آن به طور کامل کشیده شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و چند قاشق روغن کف آن می ریزیم، سپس به سلیقه خود ته دیگ را کف قابلمه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

برای ته دیگ به سلیقه خود می توانیم از نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای استفاده کنیم. در ادامه کمی برنج روی ته دیگ می ریزیم، سپس یک لایه قورمه سبزی روی برنج می ریزیم. مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در هنگام ریختن مواد به سلیقه خود می توانیم، مقداری نمک، فلفل سیاه و گرد لیمو نیز روی برنج بپاشیم. در پایان درب قابلمه را می گذاریم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشید، سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 19 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.