طرز تهیه ته چین باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین باقالی پلو با ماهیچه

ته چین باقالی پلو با ماهیچه , طرز تهیه ته چین باقالی پلو با ماهیچه

ته چین، غذایی بسیار خلاقانه است. هم می توانید آن را به شکلی اعیانی و پرمخلفات تهیه کنید و هم از باقیمانده غذای روز قبل یک ته چین خوشمزه درست کنید! ته چین غذایی بسیار خوشمزه و خوشکل است که در اغلب موارد در مراسم عروسی در کنار سایر غذاها سرو می شود. شما می توانید در تهیه ته چین هر خلاقیتی به خرج بدهید. ما در این مقاله به آموزش ته چین باقالی پلو با ماهیچه می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین باقالی پلو با ماهیچه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ ونیم پیمان
ماهیچه۴ تکه
تخم مرغ۳ عدد
ماستنصف لیوان
روغنیک سوم لیوان
شوید½ پیمانه
باقلا۱٫۵ پیمانه
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
زعفرانبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه ته چین باقالی پلو با ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه ته چین خوشمزه و مخصوص باقالی پلو با ماهیچه ابتدا برنج را شسته و بگذارید تا چند ساعتی در آب و نمک خیس بخورد. سپس برنج را بر روی حرارت گذاشته تا بپزد. بعد از اینکه برنج پخت آن را آبکش کنید.

مرحله دوم

بهتر است برای طبخ انواع ته چین از برنج ایرانی استفاده کنید. باقلای تازه را در کمی روغن و زردچوبه تفت دهید. بعد از این که کمی رنگ آن عوض شد؛ شوید تازه خرد شده یا شوید خشک را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

البته در صورت تمایل می توانید هنگام تفت دادن باقلا به آن سیر نیز اضافه کنید. تخم مرغ ها را جدا جدا در ظرفی شکسته و بعد از اطمینان از سالم بودنشان آن ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا ماست, روغن و زعفران را به تخم مرغ اضافه کنید. این مواد را خوب هم بزنید. این مواد در واقع همان ملاتی است که برنج و باقلا را در کنار هم قرار می دهد. ابتدا به اندازه دو کفگیر از برنج ساده را با این مواد تخم مرغی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

حالا باقی مانده برنج را درون ماهیتابه ای که باقلا و شوید را در آن تفت داده اید بریزید و هم بزنید.این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام شویدهای درون ماهیتابه با برنج مخلوط شود و چیزی روی دیواره ماهیتابه نماند.

مرحله ششم

سپس ترکیب تخم مرغی باقی مانده را به برنج اضافه کنید و مخلوط کنید . ته چین را می توانید در قالب مخصوص ته چین و یا در قابلمه های نچسب درست کنید. در هر صورت باید کف قابلمه یا قالب را چرب کنید.

مرحله هفتم

برای ته دیگ باید آن مخلوط برنج ساده زعفرانی را بریزید. حتما این برنج را با کفگیر فشرده کنید. سپس مخلوط برنج و باقلا بر روی لایه زیری ریخته و آن را نیز فشرده کنید. فشردن برنج خیلی مهم است. حالا قابلمه را روی گاز قرار دهید.

مرحله هشتم

و اجازه دهید تا بر روی حرارت شعله پخش کن بماند تا ته دیگ گرفته و بپزد. از کناره های طلایی رنگ ته چین متوجه خواهید شد که آماده شده است. ماهیچه را از شب قبل با کمی زعفران و فلفل مزه دارد کنید.

مرحله نهم

ماهیچه را با مقداری آب و بر روی حرارت مستقیم بپزید. اجازه دهید تا ماهیچه آرام آرام بپزد و نرم شود. وقتی که ماهیچه پخت و آبش کشیده شد می توانید زیر آن را خاموش کنید. ته چین را در یک سینی مناسب برگردانید و دورش را با ماهیچه تزئین کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.