طرز تهیه کلوچه نمکی خوشمزه و مخصوص به روش افغانستانی

طرز تهیه کلوچه نمکی

کلوچه نمکی , طرز تهیه کلوچه نمکی , دستور پخت کلوچه نمکی

کلوچه نوعی شیرینی است که بافتی شبیه به کیک دارد. کلوچه ها معمولا شیرین و مغز دار هستند. اما گاهی مواد خوراکی نمکی طرفداران بیشتری دارد. کلوچه نمکی یک نوع کلوچه غیر شیرین است که می توان به عنوان یک میان وعده یا عصرانه آن را تهیه و سرو نمود. این کلوچه به راحتی درون فر پخته می شود و در منزل به راحتی تهیه می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه نمکی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه نمکی
کره۱۰۰ گرم
روغن مایعنصف لیوان
ماستنصف لیوان
تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ جهت رومال۱ عدد
نمکنصف قاشق مربا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
بهبود دهنده۱ قاشق مربا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
آرد۲ تا ۳ لیوان

طرز تهیه کلوچه نمکی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه خوشمزه و مخصوص نمکی در ابتدای کار، نیم ساعت زودتر کره را از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. سپس کره و روغن مایع و تخم مرغ و شکر و نمک و ماست را درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله بکینگ پودر و بهبود دهنده را هم اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را کم کم و با کنترل اضافه می کنیم تا جایی که خمیر نرمی بدست آید. بعد به اندازه نارنگی برداشته و شکل می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله کف سینی فر را به طور کامل با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس  کلوچه ها را به ترتیب در کنار هم درون سینی می چینیم. سپس زرده تخم مرغ را با کمی زعفران مخلوط کرده و رومال می کنیم. فر را از قبل گرم می کنیم.

مرحله چهارم

کلوچه ها را درون فر قرار داده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد و روی آن طلایی شود. از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. آن گاه از کاغذ روغنی جدا کرده و درون یک ظرف مناسب می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.