طرز تهیه حلوای هویج هندی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه حلوای هویج هندی

حلوای هویج هندی , طرز تهیه حلوای هویج هندی , دستور پخت حلوای هویج هندی

گاجر کا حلوا یا پودینگ هویج هندی یکی از محبوب ‌ترین دسر های هندی است که اصالت آن مربوط به ایالت پنجاب است. این دسر در فصل زمستان و ایام دیوالی همراه چای ماسالا سرو می شود که از محبوب‌ترین ها است. گاجر کا حلوا دسر سنتی هندی چندین دستور تهیه دارد که به نظر می آید که در شهر های مختلف متفاوت است و دقیقا مانند حلوا است که بعضیها اول با روغن تفت می‌ دهند و بعضی ها بدون روغن تفت می‌ دهند و ممکن است هر کجا یک جوری به حلوا تفاوت بدهند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای هویج هندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای هویج هندی
روغن حیوانی۱ قاشق غذا خوری
هویج خام رنده شده۴ پیمانه
شیر پرچربیک و نیم پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
پودر هلنصف قاشق چای خوری
زعفران دم کردهبه میزان لازم
مغزیجاتبه دلخواه
روغن گی یا کره۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه حلوای هویج هندی

مرحله اول

برای تهیه حلوای هویج خوشمزه و مخصوص به روش هندی در ابتدای کار، روغن حیوانی را در تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.  در ادامه هویج خام ریز رنده شده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا هویج را روی شعله ملایم تفت می ‌دهیم تا آب میان بافتی هویج کشیده شود. توجه داشته باشید که تفت دادن هویج در این مرحله تقریبا حدود ده دقیقه طول می کشد. در همین حین شیر پرچرب را داخل یک قابلمه می ریزیم و گرم می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر گرم شده را به تابه اضافه و مجددا به صورت مداوم هم می ‌زنیم، تا شیر کم کم تبخیر شود و هویج به طور کامل بپزد. پس از اینکه هویج به طور کامل پخت و شیر تبخیر شد، شکر را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پیشنهاد می‌شود میزان شکر را کم کم اضافه کرد و حلوا را چشید تا شیرینی آن درحد ذائقه باشد. توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن شکر و ذوب شدن آن دوباره حلوا آب می اندازد و مرتب باید هم بزنیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر هل و مقداری زعفران همراه مغز های خرد شده (هر دو به دلخواه) به حلوا اضافه می‌ کنیم. در پایان مجددا گی را به حلوا اضافه کرده و وقتی جذب شد شعله را خاموش می کنیم. حلوا گرم سرو می ‌شود.

مرحله ششم

به جای شکر از شیر عسلی می توانیم استفاده کنیم. می توان به جای روغن حیوانی به همان مقدار کره جایگزین کرد. ممکن است به این ترکیب کشمش و یا کویا هم اضافه شود، اما چهار ترکیب اصلی این دسر شامل شیر، هویج، روغن حیوانی و شکر می باشد.

مرحله هفتم

نکته دیگر در مورد این حلوا این است که طعم این برای ذائقه ایرانیان خوشایند می باشد. عطر و مزه غالب آن، شبیه به طعم شیرعسلی است. ترکیب شیر پرچرب و شکر که همراه هویج می پزد مزه شیر عسلی را می دهد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 31 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با سیر و پیاز

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با سیر و پیاز

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سیب زمینی با سیر و …

طرز تهیه باگت شکم پر خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه باگت شکم پر خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه باگت شکم پر باگت شکم پر یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون یک فینگرفود خوشمزه و لاکچری

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون یک فینگرفود خوشمزه و لاکچری

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون مافین پنیر و زیتون یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لاکچری است که مناسب مهمانی های خاص می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.