طرز تهیه فطایر پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش عربی

طرز تهیه فطایر پیتزایی

فطایر پیتزایی , طرز تهیه فطایر پیتزایی , دستور پخت فطایر پیتزایی

فطایر یک نوع نان حجیم است که با مواد مختلف پر می شود. در فطایر پیتزایی از مواد پیتزا داخل و روی نان را پر می کنند. این نان ها را می توان به عنوان میان وعده یا غذای اصلی سرو کرد. می توان سایز فطایر را کوچک در نظر گرفت و آن را به عنوان فینگر فود در مهمانی ها و جشن ها تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فطایر پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فطایر پیتزایی
شیر۱ لیوان
روغننصف لیوان
شکر۱ قاشق غذا خوری
مایه خمیر۱ قاشق غذا خوری سر خالی
نمک۱ قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد نان فانتزیتقریبا ۳ لیوان
مواد داخل خمیر
مرغ آبپز خرد شده یا سوسیس خرد شدهبه مقدار دلخواه
فلفل دلمه ای رنگینصف ۱ عدد
قارچ۴ عدد
ذرت پخته شدهنصف پیمانه
هویج رنده شده۱ عدد
ادویه های دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه فطایر پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه فطایر خوشمزه پیتزایی در ابتدای کار، خمیر فطایر را آماده می کنیم. برای این کار، شیر ولرم را درون یک کاسه می ریزیم. سپس مایه خمیر را به آن اضافه می کنیم. شکر را هم اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم و می گذاریم به مدت ۱۰ دقیقه تا به عمل آید.

مرحله دوم

مایه خمیر به عمل آمده را با سفیده نخم مرغ و روغن داخل یک کاسه بزرگ ریخته و با همزن دستی می زنیم تا مخلوط شود. نمک را به آن اضافه می کنیم. آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید که بدست نمی چسبد.

مرحله سوم

خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم. روی آن را می پوشانیم و استراحت می دهیم. در این مدت مواد داخل فطایر را تهیه می کنیم. برای این کار، مرغ ها را که پخته شده ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. فلفل دلمه ای را درون آن می ریزیم و بدون روغن تفت می دهیم تا کمی خشک شود. سپس قارچ را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله پنجم

بعد از استراحت خمیر، پف آن را با دست می گیریم و چانه هایی اندازه نارنگی برداشته و به شکل بیضی باز می کنیم. اول روی خمیر کمی پنیر پیتزا می ریزیم. از مواد میانی درون آن می ریزیم و لبه های خمیر را بهم می چسبانیم.

مرحله ششم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و خمیر را از طرفی که درز دارد، روی سینی قرار می دهیم. روی خمیر را سس گوجه رومال می کنیم. دوباره کمی پنیر پیتزا روی آن می رییم. تکه های فلفل دلمه ای و سوسیس خرد شده را هم روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد، گرم شده است، به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. وقتی مطمئن شدیم که زیر فطایر پخته است، روی آن را گریل می کنیم تا برشته شود. سپس در ظرف مناسب همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.