طرز تهیه اوگرا پلو غذای خوشمزه و مخصوص تاجیکستانی

طرز تهیه اوگرا پلو

اوگرا پلو , طرز تهیه اوگرا پلو , دستور پخت اوگرا پلو

اوگرا پلو در کشور تاجیکستان، غذایی است که به وفور در خانواده‌ های این سرزمین توسط بانوان و مادران تاجیکی طبخ می‌ شود. نوع دیگری از غذا که بر پایه‌ی برنج و گوشت تهیه شده و بسیار لذیذ و اشتها آور است. این غذای بومی که با استفاده از قطعات گوشت‌ سرخ شده، پیاز، هویج و ادویه‌ های بومی طبخ می ‌شود. این غذا یکی از محبوب ‌ترین غذاها در رژیم غذایی مردم تاجیکستان است. اوگرا پلو جزو برنج های مخلوط حساب می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اوگرا پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اوگرا پلو
گوشت۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
برنج پاکستانی۲ پیمانه
سیر۱ غوزه
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه اوگرا پلو

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه اوگرا به روش تاجیکستانی در ابتدای کار، یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم و گوشت را به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می ‌بندیم تا نیم پز شود. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس آن ها را ریز خرد کرده و به گوشت اضافه می کنیم و به همراه گوشت تفت می دهیم. هویج ها شسته و به صورت باریک، خلالی می‌ کنیم و وقتی گوشت و پیاز خوب تفت خورد و آب آن کشیده شد، آن ها را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

از این مرحله به بعد اصلاً هم نمی‌زنیم که ترتیب و ترکیب مواد به هم نخورد. در ادامه یک غوزه سیر را به صورت کامل وسط ظرف و وسط هویج ها قرار می‌دهیم و مجدداً درب ظرف را می‌ بندیم. برنج ها را خوب با آب ولرم می ‌شوییم.

مرحله چهارم

سپس روی هویج ها می‌ ریزیم و روی آن سه و نیم پیمانه آب جوش می‌ ریزیم. وقتی آب جوش در ظرف کاملاً جوشید و جذب شد، فقط برنج ها را از کناره های قابلمه جمع و به وسط قابلمه می‌کشیم و به صورت گنبدی درمی ‌آوریم.

مرحله پنجم

سپس برنج را دم می‌ کنیم و وقتی برنج دم کشید، آماده سرو است. برای زود پز شدن گوشت پوست روی گوشت را می‌ گیریم که به این کار گرفتن دمار می‌ گویند. دمار لایه نازکی روی گوشت است که برداشتن آن به پخت سریعتر گوشت کمک می‌ کند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.