طرز تهیه دلمه پیاز خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه دلمه پیاز

دلمه پیاز ترکی , طرز تهیه دلمه پیاز , دستور پخت دلمه پیاز تصویری آپارات

دلمه پیاز یکی از انواع دلمه ها می‌باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم می ‌باشد و همان طور که از اسم آن مشخص است مواد دلمه داخل پیاز پیچیده می‌ شود و پخته می ‌شود. دلمه پیاز رقیب خیلی خوبی برای برای دلمه برگ مو و فلفل دلمه می ‌باشد و علاوه بر آن خواص خوبی به واسطه داشتن پیاز دارد. می‌توان مواد دلمه را به دلخواه خود کم و زیاد کرد و انواع سس یا چاشنی را برای تهیه دلمه پیاز استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دلمه پیاز
پیاز بزرگ۳ عدد
رب گوجه فرنگی۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
سبزی معطر (جعفری و تره و گشنیز)۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
برنجنصف پیمانه
آب لیمو۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
آلو۳ عدد
خلال بادامیک چهارم پیمانه
گلاببه مقدار کم

طرز تهیه دلمه پیاز

مرحله اول

برای تهیه دلمه خوشمزه و مخصوص با پیاز در ابتدای کار، ۲ عدد از پیاز ها را شسته و پوست گرفته و انتهای آن را خارج می‌ کنیم. در ادامه یک برش از بالا تا مرکز پایین ایجاد می ‌کنیم و در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه می‌ جوشانیم.

مرحله دوم

جوشاندن پیازها را تا زمانی که ۲ تا ۳ لایه پیاز نرم شود، ادامه می دهیم. سپس پیازها را از آب بیرون می ‌کشیم و لایه لایه می ‌کنیم. برنج و لپه را شسته و با آب ولرم خیس می‌ کنیم و هر کدام را جداگانه نیم پز می‌ کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله، مواد داخل دلمه را آماده می‌ کنیم. برای این کار، پیاز باقیمانده را داخل یک ظرف مناسب رنده می‌ کنیم، سپس به آن نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز می ‌زنیم و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه می ‌کنیم.

مرحله چهارم

سپس رب گوجه فرنگی، آبلیمو، خلال های خیسانده شده در گلاب، گوشت آلو (آلوی هسته گیری شده)، برنج نیم پز شده، لپه نیم شده و در انتها سبزی‌ های معطر ساطوری شده را اضافه می ‌کنیم و خوب مخلوط می ‌کنیم.

مرحله پنجم

سپس به مدت چند دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. در ادامه کمی از مواد دلمه را برداشته و داخل پیازهای آماده کرده پر می ‌کنیم و در قابلمه مناسب دلمه ها را می ‌چینیم. در این مرحله به تهیه سس می پردازیم.

مرحله ششم

برای این کار، حدود دو تا سه قاشق غذاخوری رب گوجه را با یک پیمانه آب مخلوط می‌ کنیم و یک چهارم پیمانه روغن مایع، نمک، پودر سیر، کمی فلفل سیاه و یا فلفل قرمز را با هم مخلوط می ‌کنیم و روی شعله قرار می ‌دهیم.

مرحله هفتم

زمانی که مانند رب پاشیده شد و به قوام آمد، یعنی آماده است. سس آماده شده را روی دلمه ها می‌ ریزیم و زمان می دهیم تا دلمه ها پخته شود. بعد از حدود نیم ساعت که دلمه ها با سس پخته شد، در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.