طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص به روش اصفهانی

طرز تهیه آش گوجه سبز

طرز تهیه آش گوجه سبز بدون گوشت با برنج اصفهانی گیلانی طب سنتی آش آلوچه اصفهانی شمالی

آش گوجه سبز نوعی آش است که بخاطر داشتن گوجه سبز مزه ترشی دارد و می تواند با ذائقه افرادی که به غذاهای ترش علاقمند هستند و یا میوه گوجه سبز را دوست دارند جور باشد. آش گوجه سبز با حبوبات پروتئین دار یک غذای کامل و خوشمزه برای فصل بهار است که می توان به سادگی آن را طبخ و برای وعده ی نهار میل کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گوجه سبز۷۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سبزی آش خرد شده۱ کیلو گرم
بلغور گندمدو و نیم پیمانه
لوبیا قرمزنصف پیمانه
لوبیا چیتینصف پیمانه
نخودنصف پیمانه
عدس۱ پیمانه
نعنا یا پونه کوهی خشک شده۳ قاشق سوپ خوری
پیاز داغ۵ عدد
سیر داغ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل قرمز و زردچوبهبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه میزان لازم
نعنا و پیاز و سیر داغکمی برای سرو

طرز تهیه آش گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه آش خوشمزه گوجه سبز در ابتدا گوشت چرخ کرده را با مقداری از پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه در ماهی تابه مناسب همراه با روغن سرخ می‌ کنیم و در ماهی تابه را می‌ گذاریم تا گوشت هم زمان با سرخ شدن بپزد.

مرحله دوم

بعد از پخت، گوشت را کنار می ‌گذاریم. در ادامه حبوبات را که از ۲۴ ساعت قبل خیس می کنیم و می‌ پزیم. مقداری پیاز را با روغن و یک و نیم قاشق نعنای خشک و بلغور گندم تفت می ‌دهیم و می ‌گذاریم تا بلغور گندم کاملاً بپزد.

مرحله سوم

وقتی بلغور به طور کامل پخته شد، سبزی آش و حبوبات پخته شده را به آن اضافه می ‌کنیم تا بپزد. در ادامه گوجه سبز را پخته، هسته و پوست آن را به طور کامل جدا می کنیم و صاف شده گوجه سبز را به آش اضافه می‌ کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی موقع سرو آش را با نعناع، پیاز، سیر داغ و کشک تزیین می‌ کنیم. توجه داشته باشید که آش گوجه سبز به خاطر داشتن بلغور گندم و پوره گوجه سبز زود ته می گیرد، هر ۱۰ دقیقه یک بار آن را هم می ‌زنیم تا ته نگیرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 21 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.