طرز تهیه حلوا مقراضی خوشمزه و ساده به روش سنتی لاری

طرز تهیه حلوا مقراضی

حلوا مقراضی لاری , طرز تهیه حلوا مقراضی , دستور پخت حلوا مقراضی دارابی

حلوا مقراضی یکی از قدیمی ‌ترین حلواهای طبخ شده در استان ‌های جنوبی ایران به خصوص بوشهر و شیراز و در اصل منطقه لار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا مقراضی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا مقراضی
نشاسته گندم (پودری)۱ لیوان
شکردو و یک چهارم لیوان
گلاب۱ لیوان
آب۶ تا ۷ لیوان
روغن مایعسه چهارم لیوان
زعفران دم کردهبه میزان لازم
هل۶ تا ۷ عدد ساییده
خلال بادام و پسته با همدو سوم لیوان

طرز تهیه حلوا مقراضی

مرحله اول

برای تهیه حلوای مقراضی به روش لاری ابتدا نشاسته را به همراه شکر، آب و گلاب داخل یک قابلمه مناسب با جنس تفلون می ریزیم. در ادامه نصف روغن را به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه بافت مواد کاملا یکدست شد، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به صورت مرتب مواد را هم می زنیم تا بافت شان کمی غلیظ شود، سپس حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا باید اجازه دهیم که مواد به مدت ۲ ساعت مواد با حرارت ملایم جوش بزنند و به غلظت مناسب برسند. در حین پخت مواد باید مراقب باشیم و هر چند لحظه یک بار آنرا مخلوط کنیم تا ته نگیرد. پس از گذشت یک ساعت، باقیمانده روغن را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به آرامی هم می زنیم تا روغن به طور کامل جذب حلوا شود. در ادامه پس از اینکه روغن جذب حلوا شد، زعفران دم کرده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا رنگ حلوا به طور کامل طلایی رنگ شود.

مرحله پنجم

در نهایت پس از اینکه حلوا به غلظت مناسب رسید، پودر هل سابیده شده را به همراه مغزیجات به حلوا اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا مغزیجات به صورت یکدست در تمام نقاط حلوا پخش شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا از دیوراه های قابلمه جدا شد، یعنی آماده است و می توانیم آنرا درون ظرف مورد نظرمان بریزیم. در نهایت روی حلوا را با پشت قاشق چرب شده صاف می کنیم و برای تزیین آن از مغز پسته استفاده می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 6 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه دلمه پیاز خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه دلمه پیاز خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه دلمه پیاز دلمه پیاز یکی از انواع دلمه ها می‌باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم می ‌باشد و همان طور که از اسم آن مشخص است مواد دلمه داخل …

طرز تهیه حلوای شیر و دارچین خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه حلوای شیر و دارچین خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه حلوای شیر و دارچین حلوای شیر و دارچین یکی از انواع حلواهای شیک و مجلسی ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه پیتزا پاستا خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا پاستا خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا پاستا پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. پیتزا نیز یکی از غذاهای اصیل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.