طرز تهیه خورش کرفس با غوره خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش کرفس با غوره

خورش کرفس با غوره , طرز تهیه خورش کرفس با غوره , دستور پخت خورشت کرفس با غوره

خورش کرفس با غوره یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کرفس۵۰۰ گرم
جعفری۲۰۰ گرم
نعنا۳۰۰ گرم
سبزی خورش کرفس۱۰۰ گرم
گوشت گوسفندی یا گوساله۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
لوبیا چیتی پخته شده۱۰۰ گرم
غوره۵۰ گرم
آب غوره۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
آب لیمو تازه۱ قاشق غذا خوری
ادویه کاری و گرده لیموبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد

طرز تهیه خورش کرفس با غوره

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس با غوره ابتدا کرفس ها را می شوییم و برگ های آن را خرد می کنیم. ساقه ها را به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. سپس یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی شعله ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

کرفس های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه سبزی ها را شسته و ساطوری می کنیم، سپس درون یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا کامل سرخ شود. آن را هم کنار می گذاریم.

مرحله سوم

یک قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. گوشت ها را تکه کرده و به آن اضافه کرده و با کمی آب می گذاریم تا خون مغز گوشت بیرون بیاید و خون آبه را که به صورت کف از گوشت در می آید از روی آب گوشت می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را آبکش می کنیم. در ادامه یک قابلمه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، گوشت را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. سپس ادویه کاری و فلفل سیاه و رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه رنگ باز کند. کرفس و سبزی های سرخ شده را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

دو لیوان آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم یک ساعت با حرارت ملایم و درب بسته بپزد و جا بیفتد. لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را که از شب قبل خیس کرده ایم، با کمی آب درون قابلمه دیگری می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. سپس به خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

گرده لیمو و غوره را هم اضافه کرده و می گذاریم خورش بماند تا مزه ها با هم مخلوط شود. ده دقیقه آخر پخت، آب لیمو و آب غوره و نمک را اضافه کرده و طعم آن را تنظیم می کنیم. سپس در ظرف مناسب در کنار برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.