طرز تهیه سالاد مرغ یونانی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی

سالاد مرغ یونانی , طرز تهیه سالاد مرغ یونانی , دستور پخت سالاد مرغ یونانی

سالاد مرغ یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور یونان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ یونانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
کالباس مرغ۱۰۰ گرم
پیازچه۳ ساقه
گوجه گیلاسی½ پیمانه
ماست یونانی½ پیمانه
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ به روش یونانی ابتدا سس را آماده می کنیم. برای این منظور ماست را به همراه سس مایونز، سس خردل، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. در ادامه گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده، سپس آنرا روی حرارت قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد، سپس آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کالباس را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. کالباس را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس مرغ خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ هم سرخ شد، آنرا به همراه کالباس از تابه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد کرده و به همراه گوجه گیلاسی به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس را از یخچال خارج کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند. در نهایت سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا سس جذب مواد سالاد شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 6 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی پلو شوید با نخود فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا در کنار مرغ یا ماهیچه سرو می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه اسنک بادمجان رستورانی؛ یک میان وعده فوق العاده خوشمزه و سریع

طرز تهیه اسنک بادمجان رستورانی؛ یک میان وعده فوق العاده خوشمزه و سریع

طرز تهیه  اسنک بادمجان در این مطلب قصد داریم دستور پخت یک اسنک بادمجان خوشمزه و آسان را ارائه دهیم. این اسنک می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده عالی یا «پیش غذای جذاب …

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا چشم بلبلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا چشم بلبلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا چشم بلبلی این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که از ترکیب گوشت ، کرفس و لوبیا تهیه می شود. چاشنی های مورد استفاده در این …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.