طرز تهیه حلوا انگشت پیچ زعفرانی به روش سنتی بوشهری

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ بوشهری شیرازی شوشتری زعفرانی

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلوا ، حلوا انگشت پیچ بوشهری است که از آرد گندم تهیه می شود. از آن جا که در حلوا، آرد تفت می خورد، به عنوان یک دسر مقوی و مفید مورد استفاده قرار می گیرد. این حلوا کمی شل تر از حلوای معمولی است و غلظت آن بین کاچی و حلوا است. این حلوا را درون یک کاسه سرو می کنند که به صورت تک نفره سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا انگشت پیچ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا انگشت پیچ
آرد۱ لیوان
روغنیک و یک سوم لیوان
خلال بادامبه مقدار لازم
خلال پستهبه مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
شکر۱ لیوان
آبیک سوم لیوان
زعفران غلیظ دم کرده۱ قاشق غذا خوری
گلابیک سوم لیوان

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

مرحله اول

برای تهیه حلوا انگشت پیج خوشمزه به روش بوشهری در ابتدای کار، شربت را درست می کنیم. برای این کار، یک قابلمه بر می داریم. شکر و آب و گلاب و زعفران را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید و شکر کامل حل شود.

مرحله دوم

وقتی یک الی دو جوش زد، کافی است و گاز را خاموش می کنیم. آرد را الک می کنیم و درون یک تابه بزرگ می ریزیم. سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مرتب آرد را هم می زنیم. کمی که بوی خامی آرد گرفته شد، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

سپس  آرد را درون روغن تفت می دهیم تا رنگ آن قهوه ای کم رنگ شود. باید به گونه ای آرد را تفت دهیم که تمام آرد بو بخورد و از خامی در آید. همچنین رنگ آن یکدست و قهوه ای روش شود. شربت را کم کم به مخلوط آرد سرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مرتب و سریع هم می زنیم تا گلوله نشود و یکدست شود. آن قدر هم می زنیم تا حلوا جمع شود. این حلوا نسبت به حلوای معمولی شل تر است. حلوا را درون یک کاسه می ریزیم و روی آن را با خلال بادام و پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.