طرز تهیه کباب مشهدی خوشمزه و ساده با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب مشهدی

طرز تهیه کباب مشهدی , دستور پخت کباب مشهدی دیگی

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. کباب مشهدی یک کباب تابه ای است که مختص شهر مشهد است. این کباب به صورت لایه ای با سیب زمینی و پیاز و گوجه پخته و برشته می شود. این غذا را با کته زعفرانی و ماست محلی سرو می کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مشهدی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوسفندینیم کیلو
پیاز درشت۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجهمقداری

طرز تهیه کباب مشهدی

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و ساده به روش مشهدی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و با رنده ریز، رنده می کنیم. درون یک کاسه گوشت و ادویه را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و ورز می دهیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله دوم

در این مرحله کف تابه را کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. در ادامه سیب زمینی ها را را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت طولی و عرضی برش زده و در کنار هم کف تابه می چینیم.

مرحله سوم

حالا پیاز ها را شسته و به صورت حلقه ای در می آوریم، سپس به صورت یک لایه مرتب روی سیب زمینی ها می چینیم. در ادامه به اندازه یک گردو از گوشت چرخ کرده مزه دار شده را برداشته و کف دست گرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به شکلا کباب در می آوریم و روی حلقه های پیاز می چینیم. روی کباب ها را برش گوجه فرنگی می ریزیم و فلفل سبز قلمی را روی آن می چینیم. سپس دو قاشق رب گوجه را با کمی آب جوش حل می کنیم.

مرحله پنجم

ادویه به آن می زنیم و روی کباب ها می ریزیم. زعفران غلیظ دم کرده را روی کباب ها می ریزیم و در آن را بسته و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد و به روغن بیفتد. سپس با ماست محلی و کته زعفرانی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 1 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه قلیه تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه قلیه تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه قلیه تخم مرغ قلیه تخم مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه …

طرز تهیه دو پیازه آلو با سیب زمینی له شده به روش شیرازی

طرز تهیه دو پیازه آلو با سیب زمینی له شده به روش شیرازی

طرز تهیه دو پیازه آلو دو پیازه آلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن به شهر شیراز تعلق دارد ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کباب مخلوط گوشت چرخ کرده و سبزیجات خوشمزه

طرز تهیه کباب مخلوط گوشت چرخ کرده و سبزیجات خوشمزه

طرز تهیه کباب مخلوط کباب مخلوط یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت و سبزیجات تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.