طرز تهیه پیراشکی چیع بورک خوشمزه به روش اصلی ترکیه ای

طرز تهیه پیراشکی چیع بورک

طرز تهیه پیراشکی چیع بورک , دستور پخت پیراشکی چیع بورک

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از یک خمیر و یک مایه گوشتی تهیه می شود. در این دستور، خمیر مایه گوشتی با هم پر شده و سرخ می شود. تفاوت این پیراشکی با پیراشکی های دیگر مواد تشکیل دهنده خمیر آن و استفاده از گوشت چرخ کرده خام درون پیراشکی است و قبل از سرخ کردن نیازی به پخت جدا گانه مواد گوشتی نیست و مواد با خود پیراشکی با هم طبخ می شود. نان آن هم ترد تر از نان پیراشکی و مشابه بورک تهیه می شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای فینگر فودی تهیه و در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی چیع بورک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی چیع بورک
آرد۳ لیوان
آب گرم۱ لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری
سرکه۲ قاشق غذا خوری
مواد میانی
گوشت گوساله چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده۱ عدد
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
آبسه چهارم استکان
روغن برای سرخ کردهنصف لیوان

طرز تهیه پیراشکی چیع بورک

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مخصوص چیع بورک به روش ترکیه ای در ابتدای کار، گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

فلفل سیاه و نمک و نصف استکان آب را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک کاسه برداشته و آب گرم و نمک و سرکه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر منسجمو تقریبا نرمی بدست آید. روی سطح کار را آرد می پاشیم و خمیر را به چند چانه تقسیم می کنیم. هر چانه را با غلتک یا وردنه به اندازه یک پیش دستی باز می کنیم.

مرحله چهارم

اگر بخواهیم چیع بورک ترد داشته باشیم خمیر باید نازک تر پهن شود. خمیر را به ضخامت متوسط باز می کنیم. گوشت چرخ کرده اماده را درون خمیر قرار می دهیم و آن را تا می کنیم. برای اطمینان از این که لبه های آن کامل بهم بچسبد می توان از کاتر استفاده کرد یا به صورت پیتزایی برش زد.

مرحله پنجم

روغن را درون یک تابه عمیق می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بورک ها را درون آن سرخ می کنیم. در آخر آن ها را روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.