طرز تهیه عدس پلو درباری خوشمزه و مخصوص با گوشت و کشمش

طرز تهیه عدس پلو درباری

طرز تهیه عدس پلو درباری , دستور پخت عدس پلو درباری

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. یکی از این نوع برنج ها، برنج مخلوط است که همراه انواع حبوبات و گوشت یا مرغ طبخ می شود. عدس پلو درباری یکی از انواع برنج های مخلوط است که با عدس و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. این برنج به خاطر وجود ادویه های معطر و دارچین، طعم و بوی فوق العاده ای دارد. این پلو را می توان در کنار انواع سالاد فصل یا سالاد شیرازی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو درباری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
عدس پخته۳۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب گوجه۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
ادویه۱ قاشق غذا خوری
دارچینبه مقدار لازم
نمکبه میزان لازم
روغنبه مقدار لازم
پیاز داغ و کشمش سرخ شدهبه مقدار لازم جهت تزیین و روی برنج

طرز تهیه عدس پلو درباری

مرحله اول

برای تهیه عدس پلوی خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار عدس را با کمی آب می پزیم و کنار می گذاریم. برنج را شسته و با کمی نمک و آب می گذاریم داخل کاسه تا حدود یک ساعت خیس بخورد. سپس یک قابلمه را آب می کنیم و می گذاریم با کمی نمک بجوشد.

مرحله دوم

وقتی آب به جوش آمد، آبی که برنج با آن خیس خورده است را می ریزیم و برنج را درون آب جوش اضافه می کنیم تا بجوشد و نیم پز شود. در آخر عدس پخته شده را به آن اضافه می کنیم و سپس آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به خوبی شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

سپس ادویه ها را اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده را در این مرحله اضافه کرده و هم می زنیم تا گوشت سرخ شودو تغییر رنگ دهد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با گوشت ها تفت می دهیم.

مرحله پنجم

رب گوجه که تفت داده شد و رنگ باز کرد، زعفران دم کرده و ۱ لیوان آب را به آن اضافه کرده و یک ربع می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف آن ریخته کمی آب روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

مخلوط برنج و عدس را لایه لایه ریخته، بین لایه ها دارچین می پاشیم تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. درب قابلمه را بسته و می گذاریم تا دم بکشد و پخته شود. یک قالب تو خالی برداشته و کف آن را با کم روغن چرب می کنیم.

مرحله هفتم

کمی زعفران دم کرده کف آن می ریزیم. برنج را درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا فشرده شود. سپس آن را در ظرف مناسب بر می گردانیم. وسط و روی آن را با مخلوط گوشت و پیاز داغ و کشمش سرخ شده تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیتزا ایتالیایی حرفه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی حرفه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی پیتزا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی است که از یک لایه خمیر یا نان و رویه پیتزا تشکیل شده است. پیتزای سنتی ایتالیایی تنها با سس گوجه و …

طرز تهیه پیتزا شاورما یک پیترای خوشمزه و خاص لبنانی

طرز تهیه پیتزا شاورما یک پیترای خوشمزه و خاص لبنانی

طرز تهیه پیتزا شاورما پیتزا یک غذای اصیل ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر و رب گوجه یا گوجه فرنگی و پنیر پیتزا ساخته شده است. به مرور زمان و بسته …

طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب سبز جوجه کباب سبز یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.