طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ

طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ , دستور پخت کباب سیخی دو رنگ

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. اما گاهی کباب کوبیده را با سینه مرغ نیز طبخ می کنند. در کباب سیخی دو رنگ از هر دو نوع گوشت استفاده شده است به همین دلیل دو رنگ است. این کباب در ماهی تابه طبخ می شود.اما می توان از سیخ پهن استفاده کرده و گوشت ها را تلفیقی درون سیخ قرار داد و با منقل یا باربیکیو طبخ نمود. این کباب بسیار لطیف و خوشمزه است و می توان با نان یا برنج آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۲ عدد
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
آرد۱ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
آرد سوخاری۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
کرهبه میزان لازم

طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کباب سیخی دو رنگ خوشمزه در ابتدای کار، سینه مرغ را تمیز می شوییم و استخوان های آنرا به طور کامل خارج می کنیم، سپس به همراه یک عدد پیاز پوست گرفته و فلفل دلمه ای خرد شده را درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. سپس سس مایونز و زرد چوبه را اضافه کرده و با غذا ساز آن را خوب خرد و مخلوط می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم و روی آنرا با سلفون پوشانده و در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

حالا یک پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده ریز رنده کرده و آب آن را به طور کامل با دست می گیریم. در ادامه  یک کاسه برداشته و گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده آب گرفته شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس نمک و فلفل و آرد سوخاری را اضافه کرده خوب ورز می دهیم تا مواد کامل با هم مخلوط شوند. سپس درون یخچال استراحت می دهیم. درون تابه رژیمی یک کره می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

سپس از هر کدام از مواد اندازه یک نارنگی برداشته و شکل می دهیم. سپس به صورت یکی در میان درون تابه قرار داده و سیخ چوبی را درون آن فرو می کنیم. در ادامه با حرارت ملایم یک طرف کباب ها را پخته و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

می توان درب تابه را بست تا مغز پخت شود. سپس در آن را باز گذاشت تا کم کم برشته شود. بعد از آن، به آرامی و با کمک سیخ چوبی کباب ها را برگرداند و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم. و درکنار فلفل دلمه ای و گوجه کباب شده با نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی حلوا یک دسر سنتی ایرانی است که در مراسم های عزا و سفره های نذری تهیه و سرو می شود. از آن جا که حلوا از …

طرز تهیه مرغ سوخاری بدون پوست خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری بدون پوست خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری بدون پوست این غذا به عنوان فینگر فود و یا فست فود قابل استفاده است. مرغ سوخاری معمولا با پوست تهیه می شود اما دراین دستور، یک سس …

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی ساده و خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی ساده و خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه دلمه گوجه دلمه گوجه فرنگی یکی از انواع غذاها ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.