طرز تهیه حلوای آجیلی خوشمزه و مجلسی به روش بوتیکی

طرز تهیه حلوای آجیلی

طرز تهیه حلوای آجیلی , دستور پخت حلوای آجیلی

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلواهای مجلسی ، حلوای آجیلی است که از آرد گندم و نشاسته تهیه می شود. از آن جا که در حلوا، آرد تفت می خورد، به عنوان یک دسر مقوی و مفید مورد استفاده قرار می گیرد. این حلوا نیاز به تفت زیادی ندارد و با مغزیجات و ادویه جات مختلف تهیه می شود که از حلوای معمولی مقوی تر است. این حلوا نیاز به آب ندارد و درون قالب های سیلیکونی تهیه می شود که به صورت تک نفره و مجلسی سرو می گردد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای آجیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای آجیلی
آرد۲۱۰ گرم
پودر نشاسته گندم یا ذرت۴۵ گرم
کافی میت۶۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
روغن جامد۴۵ گرم
پودر قند۱۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق مربا خوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چای خوری
پسته خرد شده۴۵ گرم
گردو خرد شده۴۵ گرم
بادام خرد شده۳۰ گرم

طرز تهیه حلوای آجیلی

مرحله اول

برای تهیه حلوای آجیلی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، آرد را الک می کنیم. یک تابه بزرگ بدون روغن برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را درون آن تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود اما تغییر رنگ پیدا نکند.

مرحله دوم

سپس پودر نشاسته را به آن اضافه کرده و دو تا سه دقیقه نیز با آرد تفت می دهیم. در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و مجدد الک می کنیم تا اگر گلوله ای داخل آرد وجود دارد، حذف شود. آرد را به درون تابه بر می گردانیم.

مرحله سوم

سپس کافی میت و کره و روغن ذوب شده را به تابه اضافه کرده و روی حرارت فرار می دهیم تا تفت کوتاهی بخورد. نباید حرارت زیاد باشد چون کافی میت زود می سوزد. تابه را از روی حرارت بر می داریم و مغز ها و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس پودر قند را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حلوا را داخل قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می زنیم تا اگر حبابی داخل آن حبس شده است، خارج شود. حتما از قالب سیلیکونی استفاده شود.

مرحله پنجم

قالب سیلیکونی را درون یک سینی قرار می دهیم و مواد را درون آن می ریزیم. سپس حداقل نیم ساعت درون فریزر قرار می دهیم. بعد از آن، حلوا به راحتی از قالب خارج می شود. این حلوا بسیار خوشمزه و زیبا است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.