طرز تهیه نان آچما سیب زمینی خوشمزه و مجلسی ترکیه ای

طرز تهیه نان آچما سیب زمینی

طرز تهیه نان آچما سیب زمینی , دستور پخت نان آچما سیب زمینی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان آچما و سیب زمینی مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، سیب زمینی و کره است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان آچما سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان آچما سیب زمینی
شیر ولرم۲ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
پودر خمیر مایه خشک فوری۱۰ گرمی
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق مربا خوری سرپر
آرد۷ تا ۸ لیوان
کره۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه نان آچما سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه نان آچما سیب زمینی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و شیر و آب ولرم و روغن مایع و شکر و خمیر مایه را می ریزیم. سپس با چنگال بهم می زنیم. بعد از آن، تخم مرغ ها را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس نمک و آرد را کم کم اضافه کرده تا حدی که خمیر نچسب و یک دستی بوجود آید. خمیر را ورز می دهیم خمیر لطیفی بدست آید. حدود ۵ دقیقه خمیر را ورز می دهیم. سپس درون یک کاسه چرب شده، می گذاریم و روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم طرز تهیه نان آچما سیب زمینی

سپس کنار می گذاریم تا به عمل آِد. حدود ۱ ساعت خمیر را در محیط استراحت می دهیم. در این زمان، سیب زمینی ها را شسته و با کمی آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. وقتی که سیب زمینی ها پخته شد، آن را پوست کنده و له می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کره را که حدود نیم ساعت در خارج از محیط یخچال قرار دادیم تا نرم شود را به آن اضافه می کنیم. کمی نمک می ریزیم و مخلوط می کنیم. خمیر که استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم. سپس خمیر را به چانه هایی با اندازه دلخواه تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با دست آن را باز کرده و از مواد سیب زمینی روی آن می ریزیم. سپس رول می کنیم. خمیر رول شده را کمی پیچ می دهیم و دو سر آن را به هم می چسبانیم تا گرد شود. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و می گذاریم تا گرم شود.

مرحله ششم طرز تهیه نان آچما سیب زمینی

سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس روی کاغذ را کمی چرب کرده و نان ها را با فاصله درون سینی قرار می دهیم. روی سینی را با یک پارچه تمیز می پوشانیم. سپس یک ربع ساعت استراحت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک کاسه مناسب بر می داریم و زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با چنگال بهم می زنیم تا کاملا یکدست شود و از لختگی خارج شود. سپس با فرچه یا قلمو زرده را به صورت کاملا یکدست روی نان رومال می کنیم.

مرحله هشتم

سپس سینی فر را حدود ۲۵ دقیقه درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد. وقتی که پخته شد از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس نان ها را از کاغذ جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی فوری خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی فوری خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. یکی از رایج ترین این …

طرز تهیه فرنی توت فرنگی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی فرنی توت فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه است که این نوع غذا مناسب همه رده های سنی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه سوپ پیاز خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ پیاز خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ پیاز سوپ پیاز یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای زیادی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.