طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی خوشمزه و مجلسی وگان بدون گوشت

طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی

طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی , دستور پخت کباب تابه ای گیاهی

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب ها اغلب از گوشت و مرغ و گاهی ماهی استفاده می شود. اما گاهی نیاز است غذای بدون گوشت تهیه شود. یکی از موادی که از لحاظ خاصیت و پروتئین می تواند جایگزین گوشت شود، سویا است. برای افرادی که گیاه خوار هستند و می خواهند پروتئین مورد نیاز بدن خود را از گیاهان تغذیه کنند، سویا می تواند گزینه مناسبی باشد. کباب تابه ای گیاهی از سویا و گندم تهیه می شود. این کباب بافت و طعم خوب و شبیه گوشت چرخ کرده دارد و می توان در کنار نان یا برنج آن را سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سویا۸۰ گرم
گندم۴۰ گرم
فلفل دلمه قرمزنصف یک عدد
پیاز۱ عدد
روغن۲ قاشق غذا خوری
پودر سیر۱ قاشق مربا خوری
پاپریکا۱ قاشق مربا خوری
فلفل و نمکبه مقدار لازم
پودر دانه چیادو پنجم قاشق غذا خوری
پودر سوخاریسه چهارم استکان معادل ۸۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظیک پنجم استکان

طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای گیاهی در ابتدای کار گندم را شسته و حدود ۲۴ ساعت در آب خیس می کنیم. سپس گندم را آبکش کرده و با مقدار لازم آب درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. وقتی که پخته شد، گندم ها را آبکش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سویا را درون یک کاسه می ریزیم. سپس آب جوش روی آن اضافه کرده و درب کاسه را می بندیم و می گذاریم ۳ دقیقه در آب جوش بماند. سپس آبکش کرده و درون غذا ساز می ریزیم تا کاملا له شود. از غذا ساز خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی

گندم های پخته شده را درون غذا ساز می ریزیم. فلفل دلمه ای هم خرد کرده و به آن اضافه می کنیم و با غذا ساز آن را له و مخلوط می کنیم و به سویا اضافه می کنیم. سپس پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب پیاز را گرفته و خود پیاز را به مواد اضافه می کنیم، سپس پودر سیر و نمک و فلفل و پودر چیا و پودر سوخاری را به آن اضافه کرده و با دست به خوبی ورز می دهیم تا تمام مواد با هم مخلوط شود.

مرحله پنجم

زعفران دم کرده هم اضافه می کنیم و مجددا ورز می دهیم. سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. یک تابه بر داشته و درون آن روغن می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله ششم طرز تهیه کباب تابه ای گیاهی

در این مرحله به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و در کف دست به صورت کباب تایه ای در می آوریم. درون تابه قرار می دهیم و با حرارت متوسط دو طرف کباب را سرخ می کنیم.کباب ها را می توان با برنج زعفرانی یا نان سرو نمود.

مرحله هفتم

در کنار کباب ها از سبزی خوردن و گوجه استفاده می کنیم. می توانیم بعد از این که کباب ها سرخ و برشته شد، از تابه خارج کرده و گوجه ها را به صورت حلقه ای خرد کنیم و درون باقی مانده روغن سرخ کنیم و کنار کباب ها سرو نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه لازانیا پرسی خوشمزه و مخصوص به صورت تک نفره

طرز تهیه لازانیا پرسی خوشمزه و مخصوص به صورت تک نفره

طرز تهیه لازانیا پرسی لازانیا پرسی یکی از انواع رسپی های ساده و فوری لازانیا است که برای مهمانی ها و مجالس مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه خورش پرپین یا خرفه خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه خورش پرپین یا خرفه خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه خورش پرپین این خورش، یک خورش ایرانی است که با پرپین یا خرفه تهیه می شود. این خورش مانند خورش سبزی است اما به دلیل وجود خرفه طعم ملایم تری …

طرز تهیه املت شاک شوکای مخصوص به روش مدیترانه ای

طرز تهیه املت شاک شوکای مخصوص به روش مدیترانه ای

طرز تهیه املت شاک شوکا املت شاک شوکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مدیترانه ای است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این املت خوشمزه هم مانند دیگر املت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.