روش های ساده برای تشخیص و خرید بادمجان های شیرین

تشخیص بادمجان شیرین

راهنمای خرید بادمجان بادمجان بدون تخمه بادمجان تخمی بهترین بادمجان ایران بادمجان تلخ بادمجان رسیده علت تلخی بادمجان

بادمجان، یکی از پر مصرف ترین سبزیجاتی است که در آشپزی بین المللی و همین طور آشپزی سنتی ایرانی به شکل های مختلف طبخ می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به جز بادمجان های سیاه و بنفشی که در ایران به وفور یافت می شود، بادمجان هایی به رنگ های سفید و زرد نیز وجود دارد. حتی نوعی از بادمجان راه راه نیز وجود دارد. جالب تر از این آنکه، بادمجان از نظر ژنتیکی هم خانواده ی توت محسوب شده و در واقع میوه است! بادمجان در اغلب فصول به ویژه تابستان کشت می شود. می توانید برای مصارف گوناگون، از شکل های مختلف بادمجان از جمله بادمجان های قلمی و دلمه ای استفاده کنید. یکی از رایج ترین مشکلات در مصرف بادمجان، تلخ بودن آن است. اما برای فهمیدن این مساله نیز راهکار هایی وجود دارد. با ما همراه باشید.

تشخیص بادمجان های شیرین و با کیفیت

اصل اول: رنگ بادمجان را چک کنید!

فارغ از اینکه بادمجان چه رنگ و شکلی داشته باشد، باید تمام قسمت های آن به یک رنگ باشد. هنگام انتخاب بادمجان ها، به رنگ آن توجه کنید. چنانچه بخش هایی از بادمجان سفید یا سبز باشد، نشانه این امر است که آن بادمجان نرسیده است.

اصل دوم: پوست بادمجان را چک کنید!

بادمجان تازه، پوست براق و شفافی دارد. هرچه بادمجان کهنه تر باشد، رنگ آن بیشترکدر و مات می شود. احتمال تلخ بودن بادمجان های کهنه بیشتر است. در نظر داشته باشید که نباید روی پوست بادمجان، اثری از پوسیدگی یا خراش و سوراخ باشد. این بادمجان های آسیب دیده، معمولا تلخ هستند حتی اگر قسمت های به ظاهر لکه دار و خراب آن را دور بریزید، باز هم ممکن است باقی مانده بادمجان تلخ باشد.

اصل سوم: بادمجان را فشار دهید!

بادمجان مثل بسیاری دیگر از میوه ها، حتی بعد از چیده شدن می تواند مراحل رسیده شدن را طی کند. شما هنگام خرید بهتر است بادمجان های کاملا رسیده را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که با فشار دادن بادمجان، می توانید تا حدودی متوجه کال یا رسیده بودن ان بشوید. بادمجانی که خیلی و نرم و وارفته باشد، بادمجان مرغوبی نیست. همین طور اگر دیدید که بادمجان خیلی بیش از حد سفت است و نمی توانید با انگشت کمی به داخل فشار بدهید، مطمئن باشید که آن بادمجان نرسیده است. باید میزان سفتی آن متوسط باشد.

اصل چهارم: بادمجان آبدار بخرید!

می دانید که بافت بادمجان اسفنجی است، به همین دلیل هنگام نمک زدن آب می افتد. اگر می بینید که بادمجان به نسبت ظاهرش وزن کمی دارد، احتمالا آن بادمجان خشک است. بادمجان باید کمی سنگین باشد، به ویژه بادمجان دلمه ای.

اصل پنجم: تلخی احتمالی بادمجان را بگیرید!

به غیر از حالت کبابی، برای پختن و سرخ کردن بادمجان، باید از قبل آن را با کمی نمک استراحت دهید تا آب بیفتد و تلخی اش خارج شود. با این روش هنگام پختن یا سرخ شدن بادمجان، روغن کمتری مصرف می شود. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مطلب روش های گرفتن تلخی بادمجان را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه با بادمجان!

معمولا بادمجان، به عنوان دورچین خورش های ایرانی مثل قرمه سبزی و قیمه بادمجان مصرف می شود؛ یا آن را به شکل کبابی برای میرزاقاسمی و کشک بادمجان و امثالهم استفاده می کنند. یکی از پیش غذاهای ساده و خوشمزه ای که می توانید با بادمجان درست کنید، بادمجان پنیری است!

عصرانه خوشمزه با بادمجان

در ادامه دستور این عصرانه خوشمزه را برایتان آورده ایم. البته می توانید به جای پنیر موتزارلا از پنیر پیتزا نیز استفاده کنید و به اختیار خودتان روی آن را با هرچه که دوست دارید پر کنید.

بادمجان های شیرین و درشت را بشویید. نیازی نیست که پوست بادمجان را بگیرید زیرا بسیار مغذی است. بادمجان را به شکل حلقه حلقه برش بزنید. هر دو سمت بادمجان ها را کمی سرخ کنید. روی هر تکه بادمجان، یک تکه پنیر موتزارلا قرار دهید. می توانید روی پنیر، گوجه گیلاسی نصف شده بگذارید. بادمجان ها را داخل فر یا مایکروفر قرار دهید تا پنیر آب شود. می توانید با کمی سرکه بالزامیک و برگ ریحان تازه غذا را سرو کنید.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 28 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.