طرز تهیه ران مرغ دروغین غذای ساده و خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه ران مرغ دروغین

طرز تهیه ران مرغ دروغین غذای ترکیه ای

این غذا به عنوان یک غذای شیک و زیبا یا به صورت فینگر فود تهیه می شود که از سیب زمینی و مرغ و پنیر تشکیل شده است. ران های دروغین مرغ بافت نرم و خوش طعمی دارد و شکل ظاهر آن مانند یک ران درسته و سوخاری به نظر می آید. این غذا را می توان کنار سس های دلخواه و انواع سالاد ها طبخ نمود. اگر از استخوان کتف مرغ به جای ران استفاده کنیم، ران های کوچک بدست می آید که می توان برای جشن تولدهای کودکان مورد استفاده قرار داد.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ۱ کیلو گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
پنیر موزارلا۲۵۰ گرم
نمکبه مقدار لازم
فلفلنصف قاشق چای خوری
آرد دو صفربه مقدار لازم
تخم مرغ۳ عدد
آرد سوخاری۲۰۰ گرم
برگ بو۲ عدد
فلفل سبز۸ دانه
پیاز۱ عدد

دستور پخت ران مرغ دروغین

مرحله اول

برای تهیه ران مرغ دروغین به روش ترکیه ای در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و با کمی آب و نمک درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم روی گاز تا به طور کامل پخته شود. در ادامه پیاز را به خوبی شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. یک قابلمه بر می داریم و اب کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز ها را درون روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس ران مرغ را با آن تفت می دهیم.

مرحله سوم

برگ بو و دانه های فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و با کمی آب می گذاریم بپزد. وقتی مرغ پخته شد، می گذاریم خنک شود، سپس گوشت را از استخوان جدا کرده و گوشت ها را خرد می کنیم. سیب زمینی های پخته را پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس آن ها را له می کنیم و درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس مرغ های خرد شده را به آن اضافه می کنیم. پنیر را به همراه فلفل و نمک به آن اضافه می کنیم و با دست خوب مخلوط می کنیم. کمی از مخلوط را برداشته و در دست فرم می دهیم.

مرحله پنجم

سپس دور استخوان می چسبانیم. درون آرد می غلتانیم. یک کاسه کوچک برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس ران که به آرد اغشته کردیم را درون تخم مرغ می غلتانیم.

مرحله ششم

سپس به آرد سوخاری آغشته می کنیم و کنار می گذاریم. یک قابلمه کوچک را نصفه روغن می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس ران ها را درون روغن سرخ می کنیم و کنار سس کچاپ و فرانسوی و هر سالاد دلخواهی سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.