طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

این غذا به عنوان فینگر فود و یا میان وعده قابل استفاده است. کراکت مرغ و سیب زمینی همراه با پنیر پیتزا طعم فوق العاده ای دارد. این غذا را می توان در جشن های تولد یا مهمانی ها به عنوان غذای انگشتی یا دورچین غذا تهیه نمود. همچین می توان مواد آن را تهیه و فریز کرد و هر موقع خواستیم سرخ کنیم و سرو نماییم.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد متوسط
سینه مرغ۱ عدد کامل
فلفل دلمه ای۲ عدد متوسط
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ لیوان
پانکو یا آرد سوخاری۱ لیوان
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
پودر سیر و روغنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کراکت مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک قابلمه مناسب بر می داریم و سینه مرغ را به همراه دو پیمانه آب، ۱ پیاز کوچک و کمی ادویه می گذاریم تا کامل بپزد. سپس آن را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را هم شسته و داخل یک قابلمه آب می گذاریم تا بپزد. سپس پوست می کنیم و رنده می کنیم. یک کاسه بزرگ بر می داریم. سیب زمینی رنده شده و مرغ را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پاپریکا را به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سس مایونز و خامه صبحانه و سس کچاپ را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در آخر پنیر پیتزا را اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. یک ظرف مربع یا مستطیلی را بر می داریم و کف آن را نایلون فریزری پهن می کنیم به گونه ای که دیواره های ظرف را بپوشاند.

مرحله پنجم

کمی کف ظرف را چرب می کنیم تا نایلون کف ظرف بچسبد و تکان نخورد. مواد را داخل ظرف می ریزیم و پهن می کنیم و با قاشق فشرده و صاف می کنیم. روی ظرف را سلفون می کشیم و به مدت سه ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا منجمد شود.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از سه ساعت آن را از فریزر خارج کرده و با کمک یک چاقوی تیز و بزرگ مواد را برش های باریک می زنیم. تخم مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی در آید.

مرحله هفتم

تکه های کراکت را ابتدا داخل تخم مرغ می زنیم سپس در آرد می غلتانیم تا همه قسمت های کرامت پوشش داده شود. سپس دوباره درون تخم مرغ زده و در آخر داخل پودر پانکو می غلتانیم و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در مرحله آخر یک تابه با کمی روغن را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس کراکت ها را درون روغن سرخ می کنیم. در پایان این غذای خوشمزه را با سس کچاپ در کنار گوجه های خرد شده و خیار شور، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 9 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ خوشمزه به روش بیرونی

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ خوشمزه به روش بیرونی

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ ساندویچ بادمجان یکی از ساندویچ های نوستالژیک ما می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و برای افراد گیاه خوار نیز بسیار مناسب است. ساندویچ …

طرز تهیه خوراک مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خوراک مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خوراک مرغ پنیری خوراک مرغ پنیری یک غذای راحت و در عین حال خوشمزه است که ظاهر جذابی دارد و به عنوان پیش غذا برای مهمانی‌ها یا برای وعده عصرانه …

طرز تهیه کباب مانیسا به روش ترکیه ای و طعم خوشمزه

طرز تهیه کباب مانیسا به روش ترکیه ای و طعم خوشمزه

طرز تهیه کباب مانیسا کباب مانیسا یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.