طرز تهیه رول مرغ با ریحان؛ غذای جدید با طعمی متفاوت و دلپذیر

طرز تهیه رول مرغ با ریحان

طرز تهیه رول مرغ با ریحان

رول مرغ با ریحان، یک غذای خوشمزه و ظریف است که با استفاده از مواد اولیه‌ای ساده و در دسترس تهیه می‌شود. این دستور پخت نه تنها طعم بی‌نظیری دارد بلکه از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا و جذاب است. ترکیب سینه مرغ با ادویه‌جات و سبزیجات تازه همچون ریحان، فلفل دلمه‌ای و تره‌فرنگی، عطر و طعمی دلپذیر به این غذا می‌بخشد.

برای تهیه رول مرغ با ریحان خوشمزه و جذاب، ابتدا سینه مرغ، فلفل دلمه‌ای، سیر، زنجبیل، تره فرنگی، و ریحان را خرد کرده و با سس سویا، فلفل قرمز، آب لیمو، و نشاسته ذرت مخلوط می‌کنیم. پس از یک ساعت استراحت در یخچال، مرغ را تفت داده و سپس بر روی ورق‌های خمیر فیلو پهن می‌کنیم. خمیرها را به دقت رول کرده، با زرده تخم مرغ و دانه کنجد آغشته و در فر گرم شده به مدت 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا طلایی و ترد شوند.

مواد لازممقدار
خمیر فیلو۱۶ ورق
روغن زیتونبه مقدار لازم برای مالیدن روی رول ها
دانه کنجد سفیدبه میزان لازم
تخم مرغ۱ عدد
زنجبیلنیم قاشق غذاخوری
فلفل قرمز له شده۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرتنیم قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
سس سویا۲ قاشق چایخوری
آب لیمونصف یک لیمو
روغن۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۱ عدد
تره فرنگی۲ شاخه
فلفل دلمه‌ای قرمزیک چهارم
ریحانیک دسته

طرز تهیه رول مرغ با ریحان

مرحله 1: آماده‌سازی مواد اولیه

ابتدا، سینه مرغ، فلفل دلمه‌ای، سیر، زنجبیل، تره فرنگی، و ریحان را با دقت خرد کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید. این ترکیب از سبزیجات و ادویه‌جات، عطر و طعم بی‌نظیری به مرغ می‌بخشد.

مرحله 2: مزه‌دار کردن مرغ

در ادامه، سس سویا، فلفل قرمز له شده، آب لیمو، کمی نمک و نشاسته ذرت را اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس، ظرف را بپوشانید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه‌دار شود.

مرحله 3: پخت مرغ

بعد از یک ساعت، مرغ مزه‌دار شده را از یخچال خارج کرده و در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید. حواستان باشد که مرتب آن را هم بزنید تا به طور یکنواخت سرخ شود و نسوزد.

مرحله 4: خنک کردن مرغ و آماده‌سازی خمیر

پس از اینکه مرغ کاملاً پخت، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. در این فاصله، خمیر فیلو را باز کنید و با استفاده از یک قلمو، سطح آن را به آرامی با روغن زیتون مرطوب کنید.

مرحله 5: تهیه رول‌ها

مقداری از مایه مرغ را بر روی یک طرف خمیر قرار دهید. دو طرف بالایی خمیر را حدود دو سانتی‌متر به داخل تا کرده و سپس خمیر را از قسمتی که مایه روی آن ریخته‌اید شروع به رول کردن کنید. تمامی رول‌ها را به همین ترتیب آماده کنید.

مرحله 6: پخت رول‌ها در فر

رول‌های آماده شده را درون سینی فر چیده، روی آن‌ها را با زرده تخم مرغ آغشته کنید و کمی دانه کنجد سفید بپاشید. سینی را در فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم شده، قرار دهید و برای 20 دقیقه بپزید تا رول‌ها طلایی و ترد شوند.بعد از اینکه رول‌ها به رنگ دلخواه رسیدند، آن‌ها را از فر خارج کنید.

مرحله 7: سرو کردن

اکنون وقت آن رسیده که این رول‌های خوشمزه و زیبا را در ظرف مورد نظرتان بچینید و نوش جان کنید. این رول‌ها می‌توانند یک شام خوشمزه یا یک پیش غذای شیک برای مهمانی‌هایتان باشند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.