طرز تهیه خورش قلیه قارچ خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه خورش قلیه قارچ

طرز تهیه خورش قلیه قارچ دستور پخت خورشت قورمه قارچ xvc jidi o va rgdi rhv

خورش قلیه قارچ یکی از انواع خورش های خوشمزه و جدید ایرانی است که شباهت زیادی به قلیه ماهی دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۵۰۰ گرم
سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
سس تمرهندی½ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و کاریبه مقدار کافی

دستور پخت خورش قلیه قارچ

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، در ادامه سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیرها بلند شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری ادویه کاری، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با سیر و پیاز یکدست شوند. در ادامه قارچ را پس از شستشو به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا قارچ را به خوبی تفت می دهیم تا آب بیندازد و سرخ شود. پس از اینکه قارچ به خوبی سرخ شد، ۲ تا ۳ لیوان آب اضافه می کنیم. در ادامه سبزی قلیه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به صورت جداگانه کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که بهتر است سبزی قلیه را خیلی بیش از حد سرخ نکنید چون ممکن است باعث تلخ شدن خورش شود. در ادامه سبزی قلیه سرخ شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک تا یک و نیم ساعت سس تمرهندی را به خورش اضافه می کنیم و صبر می کنیم خورش به خوبی جا بیفتد و کم آب شود. در پایان خورش قلیه قارچ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin
مطالب مرتبط
طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو چیپس بوریتو یکی از انواع تنقلات خوشمزه بین المللی است که با انواع نان لواش، تافتون و .. می توانیم آنرا درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خردل سالاد سیب زمینی با خردل یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه …

طرز تهیه مرغ شاندیزی خوشمزه زعفرانی با سس مخصوص

طرز تهیه مرغ شاندیزی خوشمزه زعفرانی با سس مخصوص

طرز تهیه مرغ شاندیزی از دیر باز زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای رایج ایرانی به حساب می آید. روش های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد. یکی از این روش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.