طرز تهیه شامی بادمجان کبابی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شامی بادمجان کبابی

طرز تهیه شامی بادمجان کبابی , دستور پخت شامی بادمجان کبابی

شامی بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی بادمجان کبابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
بادمجان۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه بزرگ
تخم مرغ۱ عدد کوچک
جعفری تازه۱ قاشق غذاخوری سرپر
آرد نخودچی۱ قاشق سوپخوری سرپر
نمک، فلفل سیاه و روغن مایعبه مقدار کافی
زنجبیل، پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه شامی بادمجان کبابی خوشمزه در ابتدای کار بادمجان و گوجه فرنگی را شسته، سپس روی حرارت گاز یا زغال کبابی می کنیم. در ادامه آنها را از روی حرارت برداشته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا قسمت آبکی گوجه فرنگی را جدا کرده تا مایه شامی شل نشود. در ادامه بادمجان و گوجه فرنگی را به خوبی ساطوری کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سیب زمینی و پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز و سیب زمینی را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان کاملا کشیده شود، سپس به همراه تخم مرغ و آردنخودچی به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه مقداری نمک به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری زنجبیل، پاپریکا، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه شامی به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت متوسط رو به پایین قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه از مایه شامی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست به صورت بیضی فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به همین ترتیب شامی ها را فرم داده و دو طرفشان را به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که شامی ها کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و در نهایت سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 10 شهریور 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه صبحانه انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش کافه

طرز تهیه صبحانه انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش کافه

طرز تهیه صبحانه انگلیسی صبحانه یکی از وعده های غذایی است که باید به آن اهمیت داد. این موضوع در خارج از کشور بیشتر مطرح است. صبحانه انگلیسی یکی از این صبحانه …

طرز تهیه پیتزا نان تست خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا نان تست خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا نان تست پیتزا نان تست یکی از انواع فینگرفودهای بین المللی خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه مندی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مندی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مندی گوشت مندی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود. این غذای خوشمزه یکی از معروف ترین غذاهای عربی است که می …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.