طرز تهیه آکاراجه برزیلی خوشمزه و ساده به روش بیرونی

طرز تهیه آکاراجه برزیلی

طرز تهیه آکاراجه برزیلی , دستور پخت آکاراجه برزیلی

آکاراجه برزیلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آکاراجه برزیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
لوبیا چشم بلبلی۱٫۵ لیوان
سیر۱ حبه
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل تند۱ عدد
آردبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه آکاراجه برزیلی

مرحله اول

برای تهیه آکاراجه برزیلی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله برای تمیز کردن میگوها، پشت کمر آنها یک برش نازک ایجاد کرده، سپس رگ سیاه رنگ را از آن خارج می کنیم و به خوبی می شوییم. در ادامه میگوها را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شوند.

مرحله سوم

حالا ۱ عدد پیاز را به صورت خلالی نارک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون را به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم و مقداری نمک و پاپریکا به تابه می افزاییم.

مرله چهارم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. زمانی که پیاز سرخ شد، میگو را به تابه اضافه کرده و در حد ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زمانی که لوبیا کاملا پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون آبکش می ریزیم، سپس لوبیا پخته شده را به همراه سیر درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله ششم

حالا دانه های فلفل را خارج کرده و به همراه پیاز باقی مانده به غذاساز اضافه می کنیم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و پوره شوند. در ادامه مواد خمیری را درون یک کاسه مناسب منتقل کرده و مقداری آرد به آن می افزاییم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید آرد را به مقداری اضافه کنید تا خمیر فرم بگیرد. حالا خمیر را به خوبی مخلوط کرده و به ۱۵ قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس هر قسمت را به صورت بیضی فرم داده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس خمیرهای فرم داده شده را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم و پس از سرخ شدن روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله نهم

زمانی که روغن اضافی آکارجه ها کشیده شد، کنار آنها یک روزنه ایجاد کرده و مقداری از مواد میانی درون آنها می ریزیم تا پر شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.