طرز تهیه توپک میگو خوشمزه و ساده به روش سوخاری

طرز تهیه توپک میگو

طرز تهیه توپک میگو , دستور پخت توپک میگو سوخاری

توپک میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که ترکیبی از غذاهای فست فودی و دریایی می باشد ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک میگو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگوی درشت۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیازچه۲ ساقه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گشنیز۱ سدته کوچک
شیر۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد ساده و آرد سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک میگو

مرحله اول

برای تهیه توپک میگوی رستورانی در ابتدای کار میگوها را تمیز کرده و رگ سیاه پشت کمرشان را خارج می کنیم. در ادامه میگوها را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا بافت میگو کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر، پیازچه و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به همراه میگوی میکس شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شیر را به همراه زعفران دم کرده، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تخم مرغ اضافه کرده و با چنگال مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سفید و آرد سوخاری را درون دو کاسه جداگانه قرار داده و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که توپک ها هنگام سرخ شدن درون روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

حالا به اندازه یک گردو از مخلوط میگو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل داده، سپس به ترتیب درون آرد سفید، تخم مرغ و در آخر درون آرد سوخاری می غلطانیم تا کاملا کاور شود. در ادامه توپک میگو را درون روغن انداخته و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام توپک ها را آماده کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم. در نهایت توپک های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.