طرز تهیه حشوی مرغ خوشمزه و ساده به روش جنوبی

طرز تهیه حشوی مرغ

طرز تهیه حشوی مرغ , دستور پخت حشوی مرغ مجلسی

حشوی مرغ یکی از انواع سس های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در کنار مرغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حشوی مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۴ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
کشمش پلویی۲ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۸ عدد
زرشک۲ قاشق غذاخوری
دارچین و پودر لیموبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه حشوی مرغ

مرحله اول

برای تهیه حشوی مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیازها را پوست می گیریم و به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم. در ادامه پیازها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به صورت پخش روی آنها می پاشیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را با نمک کمی ترکیب می کنیم تا آب بیندازند. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و پیازها را کمی تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود، سپس مقداری روغن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز نرم شد، مقداری دارچین، پودر لیمو، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه شکر را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا شکر ذوب شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، کشمش و آلو خورشتی را اضافه کرده و کمی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. پس از اینکه آلو خورشتی و کشمش کاملا نرم شدند، زرشک را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن زرشک مواد را به مدت ۲ دقیقه به صورت مداوم تفت می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که این سس خوشمزه را می توانیم در کنار خورش مرغ و مرغ سرخ شده سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.