طرز تهیه رشته تپک خوشمزه و ساده به روش بوشهری

طرز تهیه رشته تپک

طرز تهیه رشته تپک , دستور پخت رشته تپک بوشهری

رشته تپک یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رشته تپک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
رشته پلویی۴ لیوان
لپه۲ پیمانه
کشمش پلویی۱ پیمانه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
پودر دارچین و زنجبیلبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه رشته تپک

مرحله اول

برای تهیه رشته تپک خوشمزه در ابتدای کار لپه را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخش گرفته شود. در ادامه لپه را آبکشی کرده و به همراه چند لیوان آب درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم لپه به طور کامل بپزد. در همین حین گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و نصف رشته را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خوش آن خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باقیمانده رشته را نیز به همین صورت بو می دهیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش آمد، رشته ها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کمی حجیم شوند، سپس آنها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه لپه پخت آنرا آبکش کرده و گوشت مرغ را نیز پس از پخت، ریش ریش می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا مقداری زردچوبه و ادویه به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با پیاز یکدست شوند. در ادامه کشمش ها را به همراه لپه و مرغ خرد شده به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس یک قابلمه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و کمی از رشته را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری از ترکیب مرغ و لپه را به صورت پخش روی رشته می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در نهایت قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا رشته دم بکشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه غذا آماده سرو است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.