طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری خوشمزه و ساده

طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری , دستور پخت توپک سیب زمینی سوخاری

توپک سیب زمینی سوخاریاز غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۶ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
پودر سوخاری۵ قاشق غذاخوری
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و ادویهبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه توپک سیب زمینی سوخاری خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست می گیریم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را با گوشتکوب له می کنیم، سپس شوید خشک را اضافه کرده و با سیب زمینی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیازچه را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ، آرد سفید و آرد سوخاری را درون سه کاسه جداگانه می ریزیم، سپس دستانمان را با کمی روغن چرب کرده و مقداری از سیب زمینی بر می داریم. در ادامه به مقدار دلخواه پنیر پیتزا وسط سیب زمینی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را به صورت گرد حالت می دهیم، سپس ابتدا درون آرد سفید، پس از آن درون تخم مرغ همزده و در آخر درون آرد سوخاری می غلطانیم. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون سینی فر می چینیم، سپس در فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سیب زمینی ها را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.