طرز تهیه کباب کوبیده ماهی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی کباب ماهی چرخ شده کوبیده ماهی در ماهیتابه کوبیده ماهی قزل آلا ادویه کوبیده ماهی ماهی چرخ کرده نی نی سایت

کباب کوبیده ماهی یکی از انواع غذاهای جدید ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده ماهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
ماهی هوور یا ماهی های دیگر۱ کیلو و ۵۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
کره حیوانی یخ زده۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مایه ابتدا ماهی ها را می شوییم و از قسمت پایینی بدن ماهی باز می کنیم. در ادامه تمام استخوان ها و ضایعات بدن ماهی را خارج می کنیم، سپس ماهی ها را مجددا می شوییم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله ماهی ها را درون یک سینی مناسب قرار داده و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان ماهی را از فریزر خارج می کنیم، سپس پیاز و فلفل دلمه ای را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب اضافی مواد را گرفته و آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ماهی و کره یخ زده را دو مرتبه چرخ می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی پیاز و فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کرده و آنها را با دست ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مایه کباب یکدست شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوبیده بر می داریم و روی سیخ شکل می دهیم. به همین صورت تمام مایه کوبیده را به سیخ می کشیم، سپس منقل ذغال را آماده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیخ ها را روی منقل می چینیم و به صورت مداوم می چرخانیم تا کوبیده ها به صورت یکدست بپزند. در حین کباب کردن کوبیده ها می توانیم مقداری کره و زعفران دم کرده ترکیب کرده و روی کباب ها بمالیم تا لذیذتر شوند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز نیز به سیخ بکشیم و روی منقل قرار دهیم تا با کباب ها بپزند. در نهایت کباب ها را به همراه گوجه و فلفل کبابی در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.