طرز تهیه کلم قمری پلو خوشمزه و مخصوص با گوشت مرغ

طرز تهیه کلم قمری پلو

طرز تهیه پلو قمری اصفهانی طرز تهیه قمری پلو شیرازی طرز پوست کندن کلم قمری طرز تهیه کلم قمری پلو با مرغ طرز تهیه کلم پلو شیرازی عکس کلم قمری پلو عکس کلم پلو با سالاد شیرازی غذا با کلم قمری بدون گوشت

کلم قمری پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلم قمری پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
کلم قمری۶۰۰ گرم
هویج۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد متوسط
سیر۳ حبه
کره۵۰ گرم
سبزی معطر خشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق مرباخوری
دارچین۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کلم قمری پلو

مرحله اول

برای تهیه کلم قمری پلو ابتدا برنج را از ۲ ساعت قبل درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و کمی نمک اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه کلم را به همراه هویج و پیاز به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرارد داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس کلم را به همراه مقداری نمک و زردچوبه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس هویج را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

هویج را هم کمی تفت می دهیم تا آب بیندازد، سپس درب تابه را می گذاریم تا هویج به طور کامل بپزد. پس از اینکه هویج پخت، سیر را داخل تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس زعفران دم کرده و آب لیمو را می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه درب تابه را می گذاریم تا مواد با حرارت ملایم بپزند. در همین حین پیاز را به همراه کمی روغن به تابه ای دیگر اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا شیشه ای شود، سپس مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس کره را به همراه پودر تخم گشنیز، دارچین، فلفل سیاه و سبزی خشک به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله ششم

در این مرحله ترکیب مرغ را به تابه حاوی کلم و هویج اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا به خوبی یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله هفتم

حالا برنج را به همراه کمی نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را با روغن چرب می کنیم و مقداری نان یا سیب زمینی برای ته دیگ در کف قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی ته دیگ را با برنج می پوشانیم، سپس یک لایه از ترکیب کلم و مرغ روی برنج می ریزیم. مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم، سپس درب قابلمه را به همراه دم کنی می گذاریم.

مرحله نهم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در پایان کلم قمری پلو را درون قابلمه به طور کامل مخلوط می کنیم، سپس درون دیس می کشیم و به همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.