طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت

شامی بادمجان و گوشت , طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت , دستور پخت شامی بادمجان و گوشت

شامی بادمجان و گوشت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
سبزی معطر خشک۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
آویشن و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت

مرحله اول

برای تهیه شامی بادمجان و گوشت ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس آنها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه داخل یک کاسه مقداری آب و ۱ قاشق نمک می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را درون آب قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آن بمانند. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب نمک خارج کرده و آبکشی می کنیم، سپس کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر و پیاز را نیز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم و به همراه گوشت چرخ کرده به کاسه حاوی بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی معطر خشک را در کف دستتنمان پودر می کنیم، سپس به همراه مقداری آویشن، پاپریکا، فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ را اضافه می کنیم و با دست مواد را مخلوط می کنیم تا تخم مرغ با مواد یکدست شود. در ادامه آرد نخودچی را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه شامی کاملا منسجم شود و شل و آبکی نباشد.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، یه اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و به صورت گرد در دستانمان شکل می دهیم، سپس در روغن می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت شامی ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در پایان روغن اضافی شامی ها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.