طرز تهیه پلو مرغ خامه ای خوشمزه و ساده به روش ایتالیایی

طرز تهیه پلو مرغ خامه ای

طرز تهیه پلو مرغ خامه ای , دستور پخت پلو مرغ خامه ای

مرغ خامه ای یک غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که اصالتی ایتالیایی دارد و با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مرغ خامه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد
سینه مرغ۱ عدد
نمک و فلفل و زعفرانبه مقدار لازم
فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
سیر خرد شده۲ حبه
سیب زمینی مکعبی خردش ده۲ عدد
خامه صبحانه۱ بسته
پنیر ماسکارپونه۲ قاشق غذا خوری
عصاره مرغ۱ عدد
برنج۲ پیمانه

طرز تهیه پلو مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه پلو مرغ خامه ای خوشمزه در ابتدای کار پیاز را خرد می‌کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

سینه مرغ را که مکعبی خرد کرده‌ایم و با نمک، فلفل و زعفران دم کشیده، مزه دار کرده ایم، را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را با هم تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس کمی رب گوجه فرنگی و سیر خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و کاملاً با هم مخلوط می کنیم. در آخر سیب زمینی مکعبی خرد شده را که سرخ کرده ایم، به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

چند دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم. حالا خامه صبحانه را با پنیر ماسکارپونه و عصاره مرغ در ظرفی می ریزیم و مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی غلیظ شود. برنج را که از دو ساعت قبل با آب و نمک خیس کرده ایم، آبکش می کنیم.

مرحله پنجم

یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس کمی نمک و برنج را به آن اضافه کرده و تا آب بجوشد و برنج نیم پز شود. سپس برنج را آب کش می کنیم و در یک ظرف چرب شده مناسب فر می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سطح آن را صاف می کنیم و از مواد مرغ روی آن می ریزیم و خوب صاف می کنیم. سپس روی آن مواد خامه ای را می ریزیم و در فر گرم شده با حرارت ۲۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه می گذاریم تا پخته شود. چند دقیقه هم گریل را روشن می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.