طرز تهیه بورک سوخاری خوشمزه و ساده مناسب برای پیش غذا

طرز تهیه بورک سوخاری

طرز تهیه بورک سوخاری , دستور پخت بورک سوخاری

بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا تهیه می شود. این غذا یک غذای سنتی ترکی است که طرفداران زیادی دارد. درون بورک را می توان از انواع مواد مختلف پر کرد. در این دستور از پنیر و جعفری برای پر کردن بورک ها استفاده شده است. می توان درون بورک از هر نوع ماده گوشتی و پنیر پیتزا نیز پر نمود. بورک را می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا در مهمانی ها یا به صورت فینگر فود در جشن های تولد تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سوخاری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بورک سوخاری
خمیر یوفکا۴ عدد
آب۱ استکان
روغن۱ قاشق چای خوری
شیر۱ استکان
ماست۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاریبه مقدار لازم
مواد داخلی
پنیر فتابه مقدار لازم
جعفری خرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بورک خوشمزه و مخصوص به روش سوخاری در ابتدای کار مواد میانی را در آن درست می کنیم. برای این کار پنیر فتا را با چنگال به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک بشقاب می ریزیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله دوم

جعفری ساطوری شده را هم درون بشقاب دیگر قرار داده و کنار دست می گذاریم. یک کاسه برداشته و آب و روغن و شیر و ماست و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. اولین خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله سوم

سپس با مخلوط روغنی که تهیه کردیم روی آن را چرب می کنیم. سپس خمیر دوم را روی آن پهن می کنیم. خمیر را به ۸ قطعه مثلثی برش می زنیم. سپس مواد داخلی (پنیر و جعفری) را روی قسمت وسیع مثلث قرار می دهیم

مرحله چهارم

سپس کناره ها را به داخل تا می کنیم و آن را به آرامی رول می کنیم. تمام خمیر را به صورت رول می پیچیم. سپس یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با چنگال می زنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

سپس بورک ها را درون زرده تخم مرغ و بعد درون آرد سوخاری می غلتانیم. در ادامه سینی فر را برداشته و کف آن را به صورت یکدست با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. سپس بورک ها را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله ششم

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم. سینی فر را درون فر قرار داده تا تغییر رنگ پیدا کند و سپس از فر خارج می کنیم. صبر می کنیم تا از داغی بیفتد و از سینی فر خارج کرده و درون ظرف می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 31 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.