طرز تهیه شورک پلو خوشمزه و بسیار ساده به روش طالقانی

طرز تهیه شورک پلو طالقانی

طرز تهیه شورک پلو طالقانی , دستور پخت شورک پلو

این برنج نوعی سبزی پلو محسوب می شود. شورک یک نوع سبزی کوهی است که در کوه های طالقان می روید. این سبزی بسیار معطر و خوشمزه و پر خاصیت است و وقتی همراه برج به صورت کته پخته می شود نیازی به گوشت با مرغ همراه آن ندارد و به تنهایی می توان آن را سرو نمود. اما اگر لازم باشد می توان در کنار ماهی قزل آلا آن را سرو کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شورک پلو طالقانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شورک (سبزی کوهی)نیم کیلو
برنج۳ پیمانه
کره و روغنبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه شورک پلو طالقانی

مرحله اول

برای تهیه شورک پلو خوشمزه به روش طالقانی در ابتدای کار، برنج را از ۲ ساعت قبل با کمی نمک و آب خیس می کنیم. سپس یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، نمک و کره یا روغن را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس برنج را هم به آب جوش اضافه می کنیم تا بجوشد. نزدیک به این که آب برنج به طور کامل کشیده بشه، سبزی شورک را به صورت درشت خرد می کنیم و به برنج اضافه می کنیم. سپس روی آن را دم کنی قرار می دهیم.

مرحله سوم

سپس زیر آن را شعله پخش کن گذاشته و با حرارت کم می گذاریم تا دم شود. بعد از این که دم کشید در ظرف مناسب سرو می کنیم. این غذا نیاز به گوشت یا مرغ ندارد ولی توصیه می شود در صورت دلخواه با ماهی قزل آلا سرو شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.