طرز تهیه ران مرغ دودی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه ران مرغ دودی

طرز تهیه ران مرغ دودی , دستور پخت ران مرغ دودی

از دیر باز زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای رایج ایرانی به حساب می آید. روش های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد. یکی از این روش ها، ران مرغ دودی است که با استفاده از ادویه های معطر، بوی بد مرغ گرفته می شود و طعم بهتری به مرغ می دهد. همچنین با دود آن را دودی می کنند. دستور این مرغ کمی با دستور خورش مرغ متفاوت است. رب گوجه ندارد و طعم کبابی دارد که در فر تهیه می شود. این مرغ را می توان همراه با سس های باربیکیو و کچاپ سرو نمود یا در کنار برنج میل کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه ران مرغ دودی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغیک تا یک و نیم کیلو
روغن زیتوننصف لیوان
سیر۱ عدد (۸ حبه )
فلفل قرمز شیرین۳ عدد
فلفل سبز تند۳ عدد
برگ بو۳ عدد
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
لیمو ترش۱ عدد
ذغال۳ تکه
روغن۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ران مرغ دودی

مرحله اول

برای تهیه مرغ دودی خوشمزه در ابتدای کار، ران های مرغ را به دو تکه تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل ها را خرد کرده و درون غذا ساز می ریزی. برگ بو و سیر و نمک و روغن زیتون و پاپریکا و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و میکس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روی تکه های مرغ ها را با یک کارد تیز خط می اندازیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم و مایه ای که در خرد کن ریختیم را روی مرغ ها ریخته و ماساژ می دهیم تا به خورد مرغ ها برود. مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

سپس یک کاسه کوچک استیل را وسط مرغ ها قرار می دهیم. در ادامه سه عدد ذغال را روی گاز قرار می دهیم تا داغ و کاملا سرخ شود. ذغال های داغ و قرمز شده را درون کاسه کوچک می گذاریم و کمی روغن روی آن می ریزیم.

 

مرحله چهارم

سپس روی ظرف را می بندیم تا کامل دود کند و مرغ ها دودی شود. حدود ۱ ساعت مرغ ها را در دود نگه می داریم تا به خوبی طعم دار شوند. سپس مرغ ها را درون یخچال حدود ۴ ساعت استراحت می دهیم. یک توری روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی دود کامل از بین رفت، مرغ ها را از کاسه خارج کرده و روی توری قرار می دهیم. مرغ ها را درون فر قرار داده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ تا ۶۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا بپزد. سپس با سس باربیکیو و کچاپ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.