خواص زردآلو

خواص زردآلو برای پوست خشک خیس شده و دیابت هسته زردآلو قیسی طبع برای کبد برای یبوست

زردآلو یکی از انواع میوه های بسیار محبوب فصل تابستان است که خواص درمانی بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات زردآلو در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های زردآلو

سلامت چشم

زردآلو از میوه هایی است که برای سلامت چشم بسیار مفید است. زردآلو حاوی مقادیر غنی از انواع ویتامین ها و کاروتنوئیدها می باشد و به همین دلیل علاوه بر تقویت بینایی، می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی نیز شود.

خواص ضد سرطان

زردآلو به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین هایی مثل ویتامین C و ویتامین A خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد. مصرف زردآلو می تواند باعث کاهش رشد سلول های سرطانی شود و به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از عوامل اصلی سرطان هستند کمک کند.

درمان ریزش مو

یکی از خاصیت های جالب و کمتر شناخته شده زردآلو تقویت موها می باشد. روغن زردآلو حاوی مقادیر غنی از ویتامین E می باشد و به همین دلیل برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش موهای سر بسیار موثر است.

همچنین ببینید : خواص و مضرات گیلاس برای لاغری، کم خونی، میگرن و دیابت

درمان کم خونی

یکی از مهم ترین دلایل کم خونی فقر اهن می باشد. زردآلو حاوی مقادیر غنی از اهن می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر افزایش روند تولید گلبول های قرمر، به بهبود تولید و جریان خون نیز کمک شایانی کند.

یگی دیگر از دلایلی که می توان از زردآلو برای درمان کم خونی استفاده کرد این است که این میوه حاوی مس نسز می باشد که به همین دلیل می تواند باعث جذب حداکثری آهن در بدن شود و در نتیجه به درمان کم خونی کمک کند.

درمان یبوست

زردآلو از میوه هایی محسوب می شود که برای درمان یبوست بسیار مناسب است. زردآلو علاوه بر فیبر فراوان، دارای مقادیر غنی از پکتین و سلولز می باشد که به همین دلیل می تواند به روند حرکات روده ای کمک کند و به آسانی یبوست را درمان کند.

مفید برای زنان

همانطور که می دانید اکثر خانم ها به دلیل عادت ماهیانه با فقر آهن روبرو هستند که این فقر اهن در نتیجه باعث ایجاد کم خونی می شود. مصرف زردآلو برای جبران کم خونی خانم های در دوران قاعدگی، یائسگی و حتی بارداری بسیار مفید است.

همچنین ببینید : خواص و مضرات ازگیل برای دیابت، لاغری، فشار خون و سرماخوردگی

کاهش خطر بیماری های قلبی

مصرف زرآلو باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا حد زیادی کاهش یابد. زردآلو حاوی مقادیر غنی از لیکوپن و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر کاهش کلستورل بد خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش دهد.

کاهش وزن

مصرف زردآلو به تنهایی نمی تواند تاثیر بسیار زیادی برای لاغری داشته باشد ولی اگر از این میوه یا فراورده های آن در یک رژیم غذایی کامل استفاده کنید می تواند به لاغری کمک کند. فیبر و کالری بسیار کم زردآلو برای کاهش وزن مفید هستند.

نرم کننده طبیعی مو

جالب است بدانید که زردآلو به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو شناخته می شود. مصرف موضعی زردآلو باعث می شود تولید سبوم در پوست به طور قابل توجهی افزایش یابد و به همین دلیل باعث نرمی و لطافت موهای سر می شود.

زیان های زردآلو

حساسیت و آلرژی

برگه های خشک شده زردآلو ممکن است حاوی مقادیر زیادی از گوگرد و سولفیت ها باشند. به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که به گوگرد حساسیت دارند از مصرف برگه زردآلو خودداری کنند زیرا می تواند باعث حملات شدید تنفسی شود.

زردآلو در رژیم غذایی

زردآلو زا میوه های آبدار و شیرین است و به همین دلیل معمولا بدون هیچ فرایندی به صورت میوه مصرف می شود. البته از این میوه فراورده های غذایی هم تهیه می شود که از مهم ترین این فراورده ها می توان به مربای زردآلو، لواشک زردآلو، کمپوت زردآلو و زردآلو خشک شده یا همان قیسی زردآلو اشاره کرد.

Source

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چی شی و لینک مستقیم بلا مانع است.