طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با پاستا به روش اصیل ایتالیایی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با پاستا

خوراک لوبیا چیتی با پاستا , طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با پاستا , دستور پخت خوراک لوبیا چیتی با ماکارونی

خوراک لوبیا چیتی با پاستا، یک خوراک بسیار خوشمزه حبوباتی است که اصالتا ایتالیایی است. دستور اصلی این غذا با سوسیس و لوبیا چیتی و پاستا است اما در دستور زیر به جای سوسیس از مرغ استفاده شده است که به دلخواه می توان هر نوع گوشتی را جایگزین آن کرد. وجود پاستا در خوراک لوبیا باعث غلیظ شدن خوراک و لعاب انداختن آن می شود که طعم خوشایندی ایجاد می کند. این خوراک را می توان در کنار نان و انواع ترشیجات مختلف و سالاد ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با پاستا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی۴۵۰ گرم
پاستا فرمی۵۰ گرم
مرغ۲ الی ۳ تکه کوچک
پیاز سرخ شده۳ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
ادویه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با پاستا

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه با پاستا به روش ایتالیایی در ابتدای کار، لوبیا چیتی را از شب قبل در یک کاسه آب خیس می کنیم و در صورت امکان دو تا سه مرتبه آب آن را عوض می کنیم تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه را آب می ریزیم و لوبیا ها را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا ۲ ساعت بپزد. می توان لوبیا ها را درون زود پز ریخت و مدت زمان پخت را به ۱ ساعت کاهش داد. تکه های مرغ را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کمی آب و فلفل سیاه و زردچوبه و نمک و زنجبیل به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بپزد. وقتی که لوبیا ها به طور کامل پخته شد، آن را آبکش کرده و به مرغ پخته اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و با کمی روغن مایع روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پیاز را تا زمانی که به صورت کامل سرخ و طلایی شود، تفت می دهیم. سپس رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد، آن را به مرغ در حال پخت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

تقریبا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شود. ماکارونی فرمی را به آن اضافه کرده و می گذاریم با مرغ و لوبیا پخته و کمی خوراک غلیظ شود. در انتهای کار به آن کمی آب لیموی تازه اضافه می کینم. سپس در ظرف مناسب می کشیم و با نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 18 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.