راهنمای خرید باقلا سبز و نکات طلایی نگهداری آن در فریزر

راهنمای خرید باقلا سبز

سمی شدن باقلا در فریزر نحوه پوست کندن باقلا کشاورزی طرز پختن باقالی فریزری نگهداری باقلا نی نی سایت

باقلا سبز، یکی از مفید ترین نوع صیفی جات است. باقلا سبز، منبع سرشاری از فیبر، پروتئین، کلسیم و پتاسیم است و برای سلامتی بسیار مفید است. ممکن است برخی افراد به باقلا حساسیت داشته باشند اما چنانچه با خوردن باقلا مشکلی برایتان ایجاد نمی شود، حتما مصرف باقلا سبز را در وعده های هفتگی تان بگنجانید. در نظر داشته باشید که باقلا سبز، در تمامی فصل ها در دسترس نیست و بهتر است آن را به میزان بیشتر خریداری کرده و در فریزر منجد کنید. با این کار می توانید در تمامی ماه های سال باقلا داشته باشید. منجمد کردن باقلا کار ساده ای است اما برای همین کار ساده نیز، ترفندهایی وجود دارد. با ما همراه باشید تا به خوبی از عهده این کار بربیایید.

چگونه باقلا سبز را فریز کنیم؟

نکته طلایی

منجمد کردن باقلا در فریزر تنها روش نگهداری نیست، حتی می توانید آن را خشک کنید اما منجمد کردن باقلا بسیار ساده تر و راحت تر است. ابتدا باید باقلای مرغوبی خریداری کنید.

نشانه باقلای مرغوب چیست؟

حتما عبارت باقلای دانه دار را شنیده اید. رنگ باقلا باید سبز خوش رنگ باشد و محل دانه ها در داخل غلاف، فضای خالی کمی داشته باشد یا به اصطلاح دانه دار باشد. پوست باقلا بهتر است سبز رنگ باشد. البته بعضی انواع باقلا پوست رنگ پریده و سفید مانندی دارد. به خاطر داشته باشید که باقلا هرچه سبز تر باشد بهتر است. دانه های سفت و زرد رنگ باقلا، اصلا برای فریزر کردن مناسب نیست چرا که بعد از یخ زدایی عطر و طعم خاصی ندارد.

مراحل نگهداری طولانی مدت باقالا سبز

مرحله اول: خرید باقلای مرغوب

با توجه به آنچه پیش از این گفتیم، باقلای مرغوبی خریداری کنید. حتما به رنگ و شکل باقلا توجه کنید.

مرحله دوم: شستن باقلا

همان طور که می دانید، ابتدا باید غلاف باقلا را جدا کنید. بعد از اینکه باقلا ها را از داخل غلاف جدا کردید آن را در تشت ریخته و بشویید. بهتر است بلافاصله پس از خرید باقلا، آن را پوست گرفته و نسبت به شستن آن اقدام کنید.

مرحله سوم: آب بجوشانید

باید ابتدا یک قابلمه بزرگ و جادار را انتخاب کنید. اگر میزان باقلایی که دارید بسیار زیاد است و قابلمه ای با آن گنجایش ندارید، باقلاها را با فشار در قابلمه نگذارید. ابتدا یک قابلمه مناسب و جادار را پر از آب کرده و اجازه دهید تا آب جوش بیاید.

مرحله چهارم: زمان را در نظر بگیرید.

بعد از جوشیدن آب، باقلا پوست کنده را به مدت ۳ دقیقه در آب جوش قرار دهید. زمان را با دقت اندازه بگیرید. قرار نیست باقلا بپزد. همان ۳ دقیقه کافی است.

مرحله پنجم: آبکش کردن

بعد از زمان مقرر، باقلا ها را در آبکش خالی کنید و روی آن آب سرد بگیرید. اجازه دهید تا باقلاها کاملا سرد شود. باید اجازه دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود. به هیچ وجه عجول نباشد. خیس بودن باقلا بعد از منجمد شدن داخل بسته یخ ایجاد م یکند و بوی باقلا را خراب می کند.

مرحله ششم: بسته بندی

بعد از اینکه باقلاها کاملا سرد شد و آب آن خارج شد، می توانید آن ها را بسته بندی کنید. هرچه بسته های شما بزرگتر باشد، عمر باقلاها بیشتر خواهد بود.

این نکته را جدی بگیرید!

شاید با خواندن این مطالب با خودتان بگویید که منجمد کردن باقلا که این همه دنگ و فنگ ندارد! خوب بعد از شستن باقلا می توان راحت آن را منجمد کرد! باید بگوییم که جوشاندن ۳ دقیقه ای باقلا بی علت نیست. اولین فایده این کار این است که با این کار باقلای شما تازگی و طراوت خودش را حفظ می کند. دومین فایده این کار این است که هنگام خوردن، باقلا نرم تر خواهد بود. مهم ترین فایده این کار این است که حتی پس از منجمد شدن و بعد از گذشت زمان، رنگ باقلا همچنان سبز باقی خواهد ماند. اگر باقلا را بدون جوشاندن منجمد کنیم، بعد از چندماه رنگ آن تیره می شود و به قهوه ای می گراید.

باقلا را چگونه و تا چه زمانی منجمد کنیم؟

قرار نیست فریزر برای شما معجزه کند! هر نوع مواد غذایی برای انجماد زمان مناسبی دارد. باقلا را می توانید بین ۶ تا ۸ ماه نگهداری کنید. البته بعد از ۸ ماه نیز، باقلا فاسد نمی شود اما بهتر است برای زمان خیلی طولانی مواد غذایی را به شکل منجمد نگهداری نکنید. در نظر داشته باشید که هر طبقه فریزر برای نوع خاصی از مواد غذایی مناسب است. معمولا برای نگهداری صیفی جات دمای منفی ۱۸ درجه مناسب است و می توانید در طبقات میانی فریزر آن را نگهداری کنید. معمولا در روی در طبقات فریزر علایمی برای راهنمایی وجود دارد.

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400
مطالب مرتبط
روش های تازه نگه داشتن توت فرنگی در یخچال و فریزر

روش های تازه نگه داشتن توت فرنگی در یخچال و فریزر

تازه نگه داشتن توت فرنگی توت فرنگی یکی از میوه‌های خوشمزه و محبوب است که فصل خاصی برای رشد ندارد و در سراسر سال می‌توان آن را پیدا کرد. اما چگونه می‌توان …

نکات ساده برای خوشمزه تر شدن انواع خورش های معروف ایرانی

نکات ساده برای خوشمزه تر شدن انواع خورش های معروف ایرانی

نکات خورش های ایرانی اغلب افراد کتاب های آشپزی و یا مطالب سایت ها را به عنوان مرجعی برای یافتن سوالات خودشان در زمینه طبخ انواع غذاها می دانند، در نتیجه ابتدا …

نکات و راهنمای خرید برنج مرغوب و نام بهترین برنج های ایرانی

نکات و راهنمای خرید برنج مرغوب و نام بهترین برنج های ایرانی

نکات خرید برنج مرغوب نمی توان انکار کرد که عطر و بوی برنج دم کشیده ی مرغوب، بسیار وسوسه برانگیز است. برنج های ایرانی، اغلب از کیفیت بالایی برخوردارند. تنوع برنج های …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.