طرز تهیه سیب زمینی رشته ای حرفه ای سوزنی به روش رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی رشته ای

طرز تهیه سیب زمینی رشته ای رنده شده رستورانی دراز تایلندی خلالی سوزنی رنده سیب زمینی

سیب زمینی رشته ای یکی از انواع روش های سرخ کردن سیب زمینی است که با ظرافت بیشتری انجام می شود. سیب زمینی رشته ای معمولا برای دورچین یا استفاده از در کنار غذاهای خاص مثل چین استروگانف استفاده می شود. سیب زمینی رشته ای را می توانیم در کنار انواع غذاها درست کنیم، زیرا این نوع سیب زمینی به دلیل ظرافت خاصی که دارد می تواند باعث زیبایی بیشتر غذاها شود. سیب زمینی رشته ای علاوه بر موارد ذکر شده برای دورچین هم بسیار مناسب است و می توانیم از آن در کنار غذاهای سنتی یا فست فودی استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی رشته ای
سیب زمینی2 عدد متوسط
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

دستور تهیه سیب زمینی رشته ای

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی رشته ای خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و با حالت دندانه دار که کنار پوست کن تعبیه شده است سیب زمینی ها را رشته ای می کنیم.بعد داخل آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

سپس آب شیر را روی آن ها می گیریم و با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا نشاسته ان ها خارج شود. سپس داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و تا سطح روی آن ها یخ و آب سرد می ریزیم .

مرحله سوم

سپس کنار می گذاریم تا به مدت 2 ساعت سیب زمینی ها ترد شوند. در ادامه سیب زمینی رشته ای را داخل آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم تا 3 دقیقه داخل آن بمانند تا آب اضافه آن ها خارج شود

مرحله چهارم

حالا پارچه ای که آب را خوب جذب کند را پهن می کنیم و سیب زمینی ها را به صورت پخش روی آن می ریزیم تا خشک شوند.دقت کنید زمان زیادی سیب زمینی ها روی پارچه نمانند چون باعث می شود که رنگ آن ها تغییر کند.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه یا قابلمه بزرگی را روی حرارت کم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن سرخ کردنی داخل آن می ریزیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. سپس کمی صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

مرحله ششم

حالا به اندازه گنجایش تابه داخل آن سیب زمینی می ریزیم و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مقدار زیادی سیب زمینی رشته ای داخل روغن بریزیم تا روی هم انباشته شوند، چون ممکن است به هم بچسبند.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به خوبی سرخ شوند و گه گاه آن ها را جابه جا می کنیم تا به صورت کاملا یکدست سرخ شوند. پس از سرخ شدن توسط کفگیر یا صافی های دسته دار سیب زمینی ها را از داخل روغن بیرون می آوریم.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام سیب زمینی ها را سرخ می کنیم. برای گرفته روغن اضافی سیب زمینی ها می توانیم انها را درون توری فلزی قرار دهیم یا اینکه روی دستمال حوله ای پهن کنیم تا خشک تر و ترد شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.