طرز تهیه کوکوی تنوری خوشمزه و مخصوص با سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی تنوری

طرز تهیه کوکوی تنوری , دستور پخت کوکو تنوری با سیب زمینی

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو تنوری تقریبا کوکوی سیب زمینی است با این تفاوت که در آن تخم مرغ استفاده نمی شود. از این رو برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند مناسب است. همچنین در تهیه این کوکو از روغن و سرخ کردن استفاده نشده است و کسانی که رژیم لاغری دارند می توانند از آن استفاده کنند.این غذا بسیار سالم و خوشمزه است و در کنار سس های دلخواه و ماست سرو می شود. از این غذا می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا در مهمانی ها استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوکوی تنوری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۷ عدد متوسط
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیزنصف قاشق چای خوری
زردچوبهبه مقدار لازم
جعفری ساطوری شده۵ قاشق غذا خوری
ماست چکیده یا ماست موسیربه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی تنوری

مرحله اول

برای تهیه کوکو تنوری خوشمزه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و با پوست به قابلمه اضافه می کنیم. سپس روی آن را آب می ریزیم و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی که سیب زمینی ها پخته شد، آن را آبکش کرده و صبر می کنیم تا کمی خنک شوند، سپس پوست آن را می گیریم. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی ها را به صورت کاملا یکدست له کردیم، روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم. سپس پودر سیر و پودر تخم گشنیز و نمک و فلفل و زردچوبه ها را اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در آخر نیز جعفری ساطوری شده را به آن اضافه می کنیم، سپس مایه کوکو را با دست ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شود. سینی فر را برداشته و کف آن را چرب می کنیم. مواد کوکو را با دست شکل می دهیم و روی سینی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با کمی روغن زیتون آن را رومال کرده و سپس درون فر قرار می دهیم و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و روی آن طلایی شود. سینی فر را از فر خارج کرده و کوکو ها را به آرامی درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله درون یک کاسه، ماست چکیده یا ماست همزده را می ریزیم و کنار کوکو ها قرار می دهیم و با هم سرو می کنیم. می توان به جای ماست از انواع سس مثل سس کچاپ و سس خردل نیز استفاده کرد که کاملا سلیقه ای است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.