روش های ساده برای رفع بوی زهم مرغ و طعم دادن به مرغ

رفع بوی زهم مرغ

رفع بوی زهم مرغ از بین بردن بوی بد مرغ مانده از بین بردن بوی بد گوشت مرغ طرز پخت مرغ بدون بو چرا مرغ بو می دهد

از گوشت سفید مرغ و سایر ماکیان، به شکل های مختلفی در انواع خوراک ها و خورش ها استفاده می شود. یکی از معیارهای افراد در تحسین دستپخت یک سرآشپز، این است که بتواند به خوبی بوی زهم نا مطبوع مرغ را از بین ببرد. گاهی وقت ها تنها با اضافه کردن ادویه جات به خوراک یا خورش نمی شود به خوبی از پس این مشکل برآمد و باید حتما مرغ را با ترفندهای خاصی طعم دار کرد. ما برایتان تعدادی از بهترین روش های رفع بوی زهم مرغ را در زیر آورده ایم. با آشنا شدن با این تکنیک ها، می توانید هر بار به روشی جدید این کار را انجام داده و به غذای خود عطر و طعم متنوعی بدهید. با ما همراه باشید.

از بین بردن بو و طع بد مرغ

روش اول

بعد از اینکه مرغ را به تکه های دلخواه قسمت کردید، باید آن ها را مزه دار کنید. می توانید از ترکیب پیاز رنده شده به همراه کمی نمک و زعفران و آبلیمو مزه دار استفاده کنید. می توانید این مواد را لایه لایه چیده و بعد بر رویش کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد. بهتر است مرغ را با حرارت بسیار پایین بپزیم.

روش دوم

استفاده از پیازهای خلالی و برگ بو هم در آب مرغ در حال پخت، می تواند بسیار موثر باشد اما ممکن است در برخی موارد برگ بو در دسترس نداشته باشید.

روش سوم

علاوه بر پیاز و برگ بو که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از ساده ترین روش ها برای طبخ مرغ این است که آن را با آب کم و به همراه کمی هویج بپزید. البته با این کار کمی رنگ مرغ ما زرد می شود .

روش چهارم

این مساله را در نظر داشته باشید که هرچه مرغ را با آب کمتری بپزید، خوشمزه تر می شود. بعضی از محبوب ترین و موثر ترین ادویه هایی که می توانید برای پختن مرغ از آن ها استفاده کنید، میخک و زنجبیل و دارچین است. همان طور که می دانید، ترکیب سیب و دارچین یک جفت شگفت انگیز است و حتی می توانید به مرغ کمی سیب نیز اضافه کنید. اگر می خواهید مرغ شما زودتر بپزد و همین طور رنگ آن روشن تر باشد، کمی سرکه نیز به قابلمه اضافه کنید.

روش پنجم

از شب قبل، بر روی تکه های مرغ کمی نمک بپاشید. مرغ ها را در آبکش قرار داده و اجازه دهید تا در یخچال استراحت کند. می بینید که بعد از چند ساعت، آب اضافی آن خارج می شود. قبل از آماده سازی مرغ برای پختن، حتما تکه های مرغ را بشویید و سپس با کمی کره تفت دهید تا مزه دار شود. می توانید به آن کمی آب هم اضافه کنید تا بهتر بپزد. البته اگر تکه های مرغ کوچک و نگینی باشد، با همان تفت دادن می پزد.

روش ششم

خواباندن مرغ در سرکه و آبلیمو و همین طور زردچوبه، می تواند به شدت برای رفع بوی نامطبوع آن موثر باشد. در نظر داشته باشید که با استفاده از زردچوبه، مرغ شما زرد و در صورت استفاده از سرکه، مرغ شما سفید تر می شود.

روش هفتم

هنگام خواباندن مرغ، می توانید به جای پیاز از سیر رنده شده فراوان استفاده کنید. البته نمی توانید این روش را برای همه غذاها استفاده کنید.

روش هشتم

اگر می خواهید مرغ را سرخ کنید، کمی زنجبیل به آن اضافه کنید. زنجبیل بسیار مقوی است و می تواند طعم فوق العاده ای به مرغ شما بدهد.

روش نهم

اگر می خواهید مرغ را کباب کنید یکی از پیشنهاد های ویژه ما به شما استفاده از علف معطر کباب است.

سخن پایانی

امیدواریم با دانستن این ترفندها به آشپزی خودتان تنوع داده و از این پس با خیال راحت مرغ های خوشمزه بپزید و دیگر نگران بوی زهم آن نباشید.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اسفند 1399
مطالب مرتبط
روش تشخیص میگوی سالم و تازه + چند نکته بسیار مهم

روش تشخیص میگوی سالم و تازه + چند نکته بسیار مهم

روش تشخیص میگوی سالم میگوها غذاهای دریایی کوچکی هستند که طعم بسیار خوشمزه‌ای دارند. اما اگر کهنه یا مانده باشند، ممکن است طعم خوبی نداشته ‌باشند. پس سالم بودن آنها بسیار مهم …

بهترین لوبیا برای قورمه سبزی + نکات مهم و ترفندها

بهترین لوبیا برای قورمه سبزی + نکات مهم و ترفندها

بهترین لوبیا برای قورمه سبزی شاید دشوارترین کار برای آشپزهای جوان انتخاب بهترین لوبیا برای قورمه سبزی باشد. قورمه سبزی از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین خورشت‌های ایرانی به شمار می‌رود و پخت …

نکات پخت برنج و رفع مشکلات شوری و سوختن ته دیگ برنج

نکات پخت برنج و رفع مشکلات شوری و سوختن ته دیگ برنج

نکات پخت برنج مصرف برنج، در بیشتر کشورهای آسیایی بسیار بالاست. برنج انواع مختلفی دارد و خوشبختانه در ایران ما به برنج های بسیار با کیفیت و خوشمزه ای دسترسی داریم. دو …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.