نکات کباب کوبیده و فوت و فن های نریختن و خشک شدن کوبیده

نکات کباب کوبیده

ترفندهای نریختن کباب کوبیده برای آبدار شدن کباب کوبیده علت خشک شدن کباب کوبیده

بر خلاف ظاهر ساده اش، کباب کوبیده یکی از سخت ترین نوع کباب هاست. برای تهیه این کباب خوشمزه ، باید به چندین نکته توجه داشته باشید چرا که ممکن است تمامی تلاش های شما با ریختن کباب ها بر روی آتش از بین برود. نیازی نیست تا یک آشپز حرفه ای باشید تا از پس درست کردن این غذای سنتی بر بیایید، تنها باید تمامی مراحل را از ابتدا به درستی انجام داده و هیچ چیزی را از قلم نیاندازید. ما در این جا فهرستی از رایج ترین اشتباهات افراد و همین طور ترفندهایی برای داشتن یک کباب بی نقص و فوق العاده برایتان آماده کرده ایم.

نکات طلایی کباب کوبیده

گوشت مناسب کوبیده

برای کباب کوبیده بهتر است از گوشت سر دست و گردن استفاده کنید. نمی توان کباب کوبیده را خیلی خشک درست کرد پس حتما به همراه گوشت، کمی دنبه نیز تهیه کنید. گوشت فاقد چربی برای این کباب مناسب نیست و باعث خشک شدن و سفت شدن کباب می شود.

شستن گوشت ممنوع

یکی از نکاتی که باعث منسجم شدن کباب کوبیده رستورانی می شود این است که گوشت را قبل از چرخ کردن نمی شویند، پس گوشت کباب را نباید بشویید. این کار باعث می شود که گوشت چسبندگی خودش را از دست بدهد. به همین دلیل بهتر است از مراکز پروتئینی معتبر گوشت را تهیه کنید.

روش چرخ کردن

برای این گوشت کباب کاملا یکدست باشد، بایدگوشت و دنبه را با هم چرخ کنید، به این صورت که گوشت و تکه های چرب یار به صورت کوچک خرد کنید و به صورت ترکیبی چرخ کنید. . برای اینکه گوشت کاملا له شود می توانید بیش از یک بار آن را چرخ کنید.

پیاز کباب کوبیده

گوشت کباب کوبیده باید با پیاز مزه دار شود. متناسب با میزان گوشت، یک یا چند پیاز را رنده ریز کنید و سپس به خوبی آب اضافی آن را جدا کنید.( این آب پیاز را دور نریزید). بهتر است از میکسر استفاده نکنید چرا که میکسر پیاز را کاملا پوره و له می کند. پیاز آب دار در مایع کباب، حتما آن را خراب می کند.

فوت کوزه گری چسبنده شدن مایه کوبیده

یکی از روش هایی که برای چسبندگی بیشتر مایه کوبیده استفاده می شود، این است که از مقداری گوشت مرغ استفاده می شود. شما هم می توانید برای چسبندگی بیشتر، کمی گوشت مرغ چرخ شده نیز به مواد کباب اضافه کنید. البته این کار الزامی نیست.

جوش شیرین

یکی از مصارف جوش شیرین، در کباب کوبیده است. البته از آن جاییکه با استفاده از جوش شیرین آهن گوشت از بین می رود، بهتر است همیشه از این روش استفاده نکنید. با اضافه کردن جوش شیرین، کباب کوبیده شما علاوه بر اینکه از سیخ نمی ریزد بلکه شکل و ظاهری یک دست تر نیز خواهد داشت.

ورز دادن کوبیده

مهمترین مرحله در تهیه کباب کوبیده، ورز دادن آن است. هر چقدر بیشتر ورز دهید بهتر است. خودتان بعد از مدتی متوجه می شوید که گوشت کمی رنگش در اثر ورز دادن تغییر می کند و دیگر به ظرف یا انگشتانتان نمی چسبد. برای یک تا دو کیلو گوشت کبابی این کار چندان سخت نیست اما برای میزان بیشتر، حتما گوشت ها را جدا جدا ورز دهید.

ادویه و استراحت گوشت

بعد از اینکه گوشت را خوب ورز دادید و ادویه های دلخواهتان را ( معمولا فقط از نمک و فلفل سیاه استفاده می شود ) به آن اضافه کردید، حتما آن را حد اقل ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید. به هیچ وجه این مرحله را از قلم نیندازید. استراحت دادن گوشت باعث می شود طعم آن دلپذیر تر شود.

نکات سیخ کوبیده

بهتر است یک اسکاچ و سیم ظرفشویی مخصوص سیخ کباب کنار بگذارید. بعد از هر بار استفاده، سیخ ها را با دقت بشویید تا هیچ اثری از چربی یا سوختگی روی آن نباشد. سیخ باید کاملا تمیز و خشک باشد تا بتوانید روی آن کباب بزنید. قبل از سیخ زدن، بهتر است سیخ های تمیز را در داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا کمی سرد شوند.

سیخ کردن کوبیده

هنگام کباب زدن، می توانید سیخ و همین طور دستتان را با کمی آب پیاز خیس کنید. دو طرف گوشت های به سیخ کشیده شده را از زیر و رو به خوبی با انگشتان فشار دهید تا به سیخ چسبیده و رد انگشتتان روی کباب شکل بدهد.

کباب کردن کوبیده

برای داشتن کباب خوشمزه بهتر است آن را روی ذغال کبابی کنید. البته کباب پز نیز می تواند به شکل یکسانی حرارت را منتقل کند و برای این کار مناسب است. در ابتدای کباب کردن، باید شعله بالا باشد تا روی کباب خودش را کمی بگیرد. باید به سرعت سیخ ها را بچرخانید و همین طور آتش را باد بزنید. با این کار هر دو سمت کباب به شکل یکسانی نیم پخت می شود. بعد از نیم پخت شدن کباب ها، باید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کباب ها به خوبی مغز پخت شوند.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.